עמוד:75

3 חזרו למשימה . 2 נסו לעזור למנהל הספרייה להחליט אילו ספרים כדאי לו לרכוש וכתבו הצעה משלכם למיון הספרים שהושאלו . הקפידו שהמיון יקיים את שלושת העקרונות המוצגים במסגרת . 4 לפניכם מיונים של פריטים שונים . בכל מיון כתבו אם הוא מקיים את שני העקרונות האלה : כל פריט שייך לקבוצה אחת בלבד ( קבוצות זרות ;( קיימת קבוצה לכל פריט ( קבוצות ממצות . ( הסבירו את תשובותיכם . א . מיון של ספרים לחמש קבוצות לפי שנת ההוצאה לאור : לפני 2010-2000 2000-1990 1990-1980 1980 אחרי 2010 ב . מיון אנשים לארבע קבוצות לפי גובה : נמוך 1 . 20–מ מ' גבוה 1 . 20–מ מ' ונמוך 1 . 60–מ מ' גבוה 1 . 60–מ מ' ונמוך 2–מ מ' גבוה 2–מ מ' ג . מיון אנשים לארבע קבוצות לפי משקל : קטן או שווה ג"ק 50–ל גדול ג"ק 50–מ וקטן או שווה ג"ק 75–ל גדול ג"ק 75–מ וקטן או שווה ג"ק 90–ל גדול ג"ק 90–מ ד . מיון כל המספרים הדו–ספרתיים לארבע קבוצות לפי תכונות התחלקות : ראשוני מתחלק 2–ב מתחלק 3–ב מתחלק 5–ב לפעמים , כאשר ממיינים פריטים לקבוצות ויש פריט ששייך לשתי קבוצות , או שיש פריט שאינו שייך לשום קבוצה , אפשר לתקן את הגדרת הקבוצות . דוגמה 1 מיון ספרים לפי שפה וחלוקתם לארבע קבוצות - אנגלית , צרפתית , רוסית , עברית . במיון כזה ייתכן פריט שאינו שייך לשום קבוצה . אפשר לתקן את הגדרת הקבוצות על ידי הוספת הקבוצה שפה אחרת . לקבוצה זו אפשר לשייך כל ספר שאינו מתאים לקבוצות - אנגלית , צרפתית , רוסית , עברית . דוגמה 2 מיון תלמידים לפי השפה שהם דוברים וחלוקתם לשתי קבוצות : עברית , רוסית . במיון כזה תלמיד הדובר עברית ורוסית שייך לשתי הקבוצות . תיקון המיון : שינוי הגדרת הקבוצות - דוברי רוסית , אינם דוברי רוסית . במיון כזה תלמיד הדובר עברית ורוסית שייך לקבוצה של דוברי הרוסית בלבד . 5 חזרו למשימה 4 ותקנו את הקבוצות שבסעיפים א וב כך שיתקיימו שני העקרונות : כל פריט שייך לקבוצה אחת בלבד ; קיימת קבוצה לכל פריט .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר