עמוד:247

דיון 6 לפניכם 6 שברים : 13 3 5 21 15 1 1 2 3 4 5 6 20 11 6 35 12 30 . א באמצעות חילוק המונה במכנה " ) חילוק ארוך ( " כתבו כל שבר כמספר עשרוני . ב . סמנו את השברים שהצלחתם לכתוב כמספר עשרוני סופי . מה מאפיין את המספרים האלה ? ג . כתבו את השברים שלא הצלחתם לכתוב כמספר עשרוני סופי . מה מאפיין את המספרים האלה ? כל שבר אפשר לכתוב כמספר עשרוני על ידי חילוק המונה במכנה . לפעמים מתקבל מספר עשרוני סופי , ולפעמים מספר עשרוני אינסופי . 3 דוגמה 1 את השבר ניתן לכתוב כמספר עשרוני סופי : 0 . 375 8 1 דוגמה 2 את השבר לא ניתן לכתוב כמספר עשרוני סופי ; מחילוק המונה במכנה 3 מתקבל מספר עשרוני אינסופי : 0 . 333 ... 5 17 7 לפניכם שני מספרים רציונליים : , 12 20 א . 1 מבלי לחלק את המונה במכנה , שערו אם ניתן לכתוב את המספרים הרציונליים האלה כמספרים עשרוניים סופיים , והסבירו . 2 בדקו את תשובתכם על ידי חילוק המונה במכנה ( אפשר במחשבון . ( ב . כתבו שלושה מספרים רציונליים שניתן לכתוב אותם כמספרים עשרוניים סופיים . בדקו את תשובתכם על ידי חילוק המונה במכנה . ג . כתבו שלושה מספרים רציונליים שלא ניתן לרשום אותם כמספרים עשרוניים סופיים . בדקו את תשובתכם על ידי חילוק המונה במכנה . 8 לפניכם 8 מספרים רציונליים : 1 5 4 3 10 11 25 3 6 11 7 37 12 24 א . הסבירו מדוע אי–אפשר לכתוב אותם כמספרים עשרוניים סופיים . ב . היעזרו בפעולת החילוק ( במחשבון או ב"חילוק ארוך ( " וכתבו כל אחד מהמספרים כמספר עשרוני אינסופי . ג . בדקו כל אחד מהמספרים העשרוניים שקיבלתם בסעיף ב : האם יש בו ספרה או קבוצת ספרות החוזרת על עצמה ברצף אין–ספור פעמים ? אם כן , סמנו את הספרה או את קבוצת הספרות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר