עמוד:207

16 השוו מבלי לחשב את השורש . ( השלימו < או ( . > דוגמה 8 . 5 72 1 לצורך ההשוואה נכתוב את המספר 8 . 5 כשורש של מספר אחר : 8 . 5 = . 85 2 = 72 . 25 כעת קל להשוות : , 72 . 25 < 72 לכן : , 72 . 25 < 72 ומכאן : 8 . 5 < 72 דוגמה - 17 -4 2 לצורך ההשוואה נכתוב את המספר 4 כשורש שלילי של מספר אחר : -4 = - 4 2 = - 16 כעת קל להשוות : , 17 < 16 לכן : , 17 < 16 ומכאן : - 17 > - 16 ( הסבירו מדוע התהפך סימן האי–שוויון (! כלומר : - 17 > -4 17 המרובעים EKPM–ו ABCD מסורטטים על נייר משבצות . נמקו מדוע המרובע EKPM הוא ריבוע , ומצאו את שטחו ואת אורך צלעו . כתבו את התשובות בדיוק של שתי ספרות אחרי הנקודה העשרונית . משפט פיתגורס : הקשר בין שטחי ריבועים הבנויים על הצלעות של משולש ישר – זווית 18 א . המרובע ABCD מסורטט על נייר משבצות . מבלי להיעזר בכלי מדידה הסבירו מדוע המרובע הוא ריבוע וחשבו את שטחו . ב . סרטטו על דף משובץ קטע RT שאינו נמצא על קווי המשבצות ( כמו בסרטוט . ( 2 השלימו את הקטע לריבוע ומצאו את שטחו . נמקו את בנייתכם ואת החישוב .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר