עמוד:25

מה היו השלבים בהפיכתה של ברוז' לעיר ? איזה מן הגורמים הוא לדעתכם הגורם המרכזי בגידולן של הערים ? ד . ערים חדשות מוקמות בצפון מזרח אירופה שאלות לדיון מה היו שיקוליו של הנסיך במתן החירויות לערים החדשות ? במה באה לידי ביטוי חירותן של הערים החדשות ? אילו אינטרסים חברו בהקמתן של הערים החדשות ? תעודה : ליבק : תנועת הקולוניזציה , הגירה וחיפוש נחלות - ע' ג'ינאו , מתפללים , לוחמים ועמלים באירופה הלאטינית במאות ב"י- 'ה , עמ' . ) 616-614 ) עמ' 41-40 בספר הלימוד ( ה . תושבי העיר נאבקים על חירויות סיעור מוחין שערו מדוע קשה יותר לערים ישנות להשיג אוטונומיה מאשר לערים החדשות ? אילו ערים ישיגו קודם אוטונומיה ? כיצד אירועים חיצוניים יכולים לסייע למאבקם של תושבי הערים ? חשוב לשים לב לקצב השונה שבו הושגו החירויות של הערים ולדון בגורמים לכך : האם זו עיר חדשה או עיר ישנה ? ניתן לדון עם התלמידים באינטרסים שיש לכל צד : באמצעות מתן החירויות , אדוני הערים זוכים לתמיכה ומושכים מתיישבים חדשים והסוחרים נהנים מפטור ממס או מגיוס לצבא . בפסקה מופיע המושג חוזה שלום . מדובר בכתב זכויות ולא בחוזה בין מדינות , בדרך כלל אחרי מלחמה . תעודה : חוזה השלום של המלך לואי עם תושבי לאון ) ליון ( - ע' ג'ינאו , מתפללים , לוחמים ועמלים באירופה הלאטינית במאות ב"י- 'ה , עמ' . 632-630 ) עמ' 43 בספר הלימוד ( ו . מקומונה לקהילה עירונית אוטונומית איסוף מידע מה היו הגורמים להיווצרות הקומונות ? מי עמד בראשן ? אילו תפקידים ואילו מוסדות התקיימו בעיר ? איזה תפקיד משפטי מילאה העיר בחברה הימי ביניימית ? ז . סוחרים ואומנים מקימים אגודות איסוף מידע מה היה הרקע להקמתן של הגילדות ? מה היו תפקידי הגילדות ? איזה תפקיד חברתי מילאו הגילדות ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר