עמוד:124

הפרק "מדורה" ( עמוד 031 בספר הלימוד ) הנושא : מדורות ג"ל ) בעומר . ( הפרק מכיל סיפור וטקסט מידע : בס יפור מסופר על סיטואציה חברתית שבה לועגים לילד בשל משקפיו . המצב משתנה מקצה לקצה כיוון ש הילד חיים הציל את המצב בל"ג בעומר . סוף הסיפור מבוסס על עו בדה מדעית שזכוכית יכולה להתלהט מקרני השמש ולגרום להדלקת אש . קטע המידע עוסק בכללים למניעת נזק של מדורות לסביבה . מטרות הוראת הפרק : ההיבט ה אורייני – בפרק זה המוקדש למדורות ג"ל ) בעומר ) יש סיפור וקטע שנותן מידע בנוגע ל דרך שבה אפשר להקטין את הנזק שהמדורות גורמות לסביבה . הפרק מאפשר לילדים התבוננות בחוויה המוכרת להם , ל"ג בעומר , משת י זוויות שונות : רגשית- חברתית ( באמצעות סיפור ) ו מודעות סביבתית ( באמצעות טקסט מידע ) . הערות והצעות להוראת הפרק הסיפור " כיצד להדליק מדורה בלי גפרורים " מאת עמוס בר פעילות – 2 כדאי לברר תחילה עם הילדים מה היו שתי הצרות שהוזכרו בהתחלה בקשר להדלקת המדורה . פעילות – 3 כדאי לשוחח עם הילדים על הי לד חיים . במה הוא שונה מהאחרים ? האם זה הוגן לשנות את הדעה עליו רק כי הביא תועלת לחברה ? ( כלומר , האם לא היה כדאי כי מראש לא יתייחסו אליו בצורה לא יפה רק בגלל שהוא מרכיב משקפיים ) האם יש עוד דברים שילדים שונים זה מזה ? פעילות – 5 אם יש הזדמנות לצאת לשטח בחוץ , אפשר לנסות להדליק אש על ידי זכוכית ובעזרת קרני השמש , כמובן , תוך זהירות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר