עמוד:95

פעילות – 3 בדרך כלל , על אנשים שתקנים שאינם חושפים את רגשותיהם או אינם משנים את הרגליהם - מבוגרים נוטים לומר " הוא כמו עץ , " אבל זו איננה אמירה המקובלת על ילדים . לכן , לפני תחילת ביצוע המשימה , כדאי להפנות את הילדים לתכונותיו של העץ – קשיח ( למעט הענפים הצעירים , ( נטוע היטב במקומו ולא נייד , משנה את מראהו על פי עונות השנה , מתחדש וצומח , שותק - ומכאן לבדוק אם תכונות כאלה הולמות גם אנשים ואפשר לומר שהם מתנהגים כמו עצים . הפרק " שעשועי מדע" ( עמוד 33 בספר הלימוד ) הנושא : ניסויים במדעים . בפרק מוצגים שלושה ניסויים : ( 0 הבחנה בין ביצה מבושלת לביצה לא-מבושלת ; ( 4 ניסוי בנושא זמן התפרקות של חומרים ; ( 3 ניסוי העוסק בתנאים המשפיעים על משך ההתייבשות של בדים . כדאי להדגיש לתלמידים כי יש ניסויים שצריך להמתין זמן רב כדי לקבל את התוצאות שלהם , ושיש דברים שאפשר לראות מהר וללמוד מהר . מטרות הוראת הפרק : ההיבט העיוני- אורייני – הטקסטים בפרק קשורים לעולם המדעים . מטרת העיסוק בהם היא לקדם היבטים אורייניים הקשורים לסוגי הטקסטים שהם פוגשים בשיעורי המדעים , ולספק אסטרטגיות להתמודדות עם טקסטים מהסוג הזה . הילדים נחשפים בפרק לכמה צורות של דיווח על ניסויים דרך הטקסטים שהם פוגשים בפרק , ובסוף הם מתנסים בדיווח בעצמם . הילדים לומדים להתייחס לחלקים השונים בדיווח , ולומדים לחלץ מתוכו מידע – כל זאת בהתחשב בגילם הצעיר , ובהפקת הנאה מן הלמידה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר