עמוד:72

השער " באותיות ובמילים" הפרק "חורף " ( עמוד 011 בספר הלימוד ) הנושא : הפרק עוסק בעונת החורף ובחג החנוכה הנחגג בעונה זו . הפרק נפתח ב שיר " אני אוהב להירטב" מאת מירה מאיר על ילד שאוהב להירטב – השיר משמש מעין שער כניסה חווייתי לנושא החורף . לאחר מכן מופיע טקסט סיפורי- מידעי , " אל - ף" בי"ת של חורף" . הפרק מסתיים בעיסוק בחג החנוכה באמצעות שירו של ביאליק " לכבוד החנוכה . " ! מטרות הוראת הפרק : ההיבט האורייני- לשוני – שני נושאים עיקריים : ( 0 פעילות לטיפוח מודעות התלמידים לאוצר מילים בנושא כלשהו ( בפרק הזה הנושא הוא החורף . ( הילדים מתאמנים בכתיבת מילים הקשורות לנושא קבוע ( נקשר להישג נדרש 3 בתכנית הלימודים ( ומעבדים את המושג "שדה סמנטי" בלי לנקוט בשם הרשמי . ( 4 פעילות ללימוד סדר האל - ף" בי"ת . בחלק הזה מוצעות פעילויות רבות שבהן התלמידים מתבקשים לסדר לפי סדר האל - ף" בי"ת מילים הקשורות לחורף ( נקשר להישג נדרש 1 בתכנית הלימודים . ( בשלב זה הילדים אינם נדרשים לסידור אלף בית פנימי . 42 משרד החינוך – המזכירות הפדגוגית , האג ף לתכנון ולפיתוח תכניות לימודים ) התשס . ) ג" תוכנית לימודים : חינוך לשוני עברית – שפה , ספרות ותרבות . ירושלים . עמוד . 14 43 משרד החינוך – המזכירות הפדגוגית , האג ף לתכנון ולפיתוח תכניות לימודים ) התשס . ) ג" תוכנית לימודים : חינוך לשוני עברית – שפה , ספרות ותרבות . ירושלים . עמוד 19

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר