|
עמוד:97
› מפריע לסיבוב שלה . בגללו היא מאבדת את התנופה שלה . › גבוהה יותר ממהירות הסיבוב של ביצה לא- מבושלת פעילות – 4 השפה המדעית הינה שפה דחוסה . הדחיסות הזאת נעשית בין היתר על ידי שימוש במילים שהן שמות ולא פעלים ( ניסוי , גילוי וכדומה . ( אין צורך לדבר עם הילדים על הנושא , אך הפעילות הזו יכולה להקנות להם אסטרטגיה להבנת מילים קשות , מילים שאולי אין הם מכירים . הניסוי " בחזרה לאדמה " מתוך " תשמור על העולם , ילד " ! מאת ג'ון ג'אבנה פעילות – 1 המטרה בניסוי היא לבדוק אילו חומרים מתכלים לאחר חודש ואילו לא . הניסוי קשור לנושא של שמירה על הסביבה מכיוון ששקיות פלסטיק , לדוגמה , אינן מתכלות מהר , והן מזהמות את הסביבה . אפשר לומר שמי שכתב את הטקסט כנראה רוצה לעודד את הקוראים להשתמש במוצרים שאינם פוגעים בסביבה ( הדבר מתקשר לפרק " לשמור על העולם , " המופיע לפני הפרק הזה . ( פעילות , 2 סעיף ב – הילדים יכולים להעתיק את המשפטים מהטקסט או לנסחם בלשונם . למתקשים אפשר לתת את המשפטים האלה , ולבקש שישבצו אותם מתחת לאיור המתאים : . 0 הילדים חופרים ארבע גומות עמוקות באדמה . . 4 הילדים שמים את הדברים השונים בגומות . . 3 הילדים מכסים את כל הגומות באדמה . . 2 הילדים מסמנים את הגומות כדי שיוכלו למצוא אותן . פעילות – 3 פעם נוספת נפגשים הילדים עם אסטרטגיה של סיכום מידע – טבלה . הצגת הפרטים בטבלה היא תמציתית ומסודרת . הפרטים מוצגים זה מול זה בהתאמה . סעיף ב – הפעילות הזאת מאפשרת לתלמידים להתאמן בקריאה מתוך טבלה . הם נדרשים למסור ניסוח מילולי של נתונים המופיעים בטבלה . פעילות – 4 הטבלה ממחישה את ההשוואה , ושוב התלמידים מקבלים הזדמנות להתאמן בניסוח הנתונים המופיעים בה במילים . כן התלמידים מתרגלים את השימוש במילות קישור ( וי"ו החיבור , המציינת תוספת , ומילת הקישור " אבל , " המציינת ניגוד ) . כדאי לשוחח עם התלמידים על מה שאפשר ללמוד מהתוצאות שהתקבלו .
|
|