עמוד:8

רוב מקורות המידע אינם מתאימים לתלמידים בגיל זה , ויש להתאימם כדי שמרבית התלמידים יוכלו לקרוא קריאה עצמית ולזהות את המידע הנחוץ להצגת הדברים שלהם . להלן מודגמת התאמה של שני טקסטים בנושא “ ההיסטוריה של יום המשפחה . “ מימין מוצג טקסט המקור ומשמאלו הטקסט שיוצג לתלמידים . הטקסט לתלמידים קצר יותר מטקסט המקור , הושמטו ממנו פרטי תוכן שאינם מתאימים לנושא או שהם מורכבים מדי מבחינת ידע העולם הנדרש להבנתם , והובהרו בו מושגים שאינם מוכרים לתלמידים ( כמו “ עליית הנוער . (“ עבור התלמידים המתקשים יש ליצור תיווך נוסף שיאפשר להם את המשך העיסוק בו . בסוף היחידה מובאים שני הטקסטים לתלמידים , המותאמים לגיל ולידע העולם שלהם , בתצוגה מתאימה לקריאה של התלמידים . הערה דידקטית : הצגת אופן התאמת הטקסט באמצעות קיצור הטקסט והוספת הבהרות באה להדגים את ההתאמות המומלצות לרמת הקריאות של טקסטים מידעיים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר