עמוד:5

לומדים ממומחים ( מתאים לכל הקבוצות ) כדי להכין את הילדים להצגת דברים , כדאי לראות מומחים בפעולתם , אנשים שיודעים להרצות ואפשר ללמוד מהם . ביחידה זו נעשה שימוש בהצגות דברים מהמרשתת ( אינטרנט . ( שיקול הדעת בבחירת סרטונים אלה נובע מהצורך ללמוד מהצגת דברים שאפשר לחזור אליה ( אפשר לראות שוב ושוב את הסרטונים , ( לבחור חלקים ממנה ולדון בה במשותף . רק הצגת דברים מוקלטת ומצולמת מאפשרת מהלך כזה . בהמשך יחודדו ההבדלים בין האמצעים , העומדים לרשות התלמידים בהצגת הדברים שלהם ( הצגה “ חיה (“ לבין הצגת דברים מוקלטת , כדוגמת אלה שצפו בהן . לפניכם כמה קישורים להרצאות במרשתת ( המיועדות לילדים בנושאים מגוונים : ( המזון של התוכים ( יוטיוב ) חנוכה - הסיפור ההיסטורי ( יוטיוב ) מבנה הלב ( יוטיוב ) סרטוני הגיע זמן לשון של אבשלום קור , למשל : הגיע זמן לשון - שבת ( יוטיוב ) הגיע זמן לשון - אותיות טל ומטר ( יוטיוב ) הגיע זמן לשון - הכינרת , הארטישוק , הכינר והדומים ( יוטיוב ) צפייה ראשונה- למטרת התרשמות מנחים את התלמידים לצפות בהרצאות ( רצוי לא יותר משלוש , ( לבחור את הצגת הדברים שהכי עניינה אותם ושממנה אפשר ללמוד באופן מיטבי איך להציג נושא בפני קהל , ולנמק מדוע בחרו דווקא בה , מה עניין אותם בה . מנחים אותם לשים לב גם למידע וגם לאופן שבו מוצג המידע . בעקבות הצפייה מנהלים דיון על הבחירה של התלמידים ועל הנימוקים שלהם . אוספים את אמירות התלמידים , ממיינים אותן להיגדים הקשורים לתוכן ולהיגדים הקשורים לאופן הצגת המידע ויוצרים הכללות . מוסיפים רכיבים הקשורים לאופן הצגת הדברים שהתלמידים לא אמרו . לדוגמה : תלמידים שבחרו באחד הסרטונים של אבשלום קור יכולים לנמק את בחירתם באמירות כאלה : - למדתי מהו מקור המילה ... ( בכל סרטון מילים שונות , ( שלא ידעתי קודם . - הבנתי שיש קשר בין העברית לארמית בגלל ההסבר על הדרך שבה נוצרה המילה . - הסרטונים שליוו את הצגת הדברים היו מעניינים . - האיורים עזרו להבין טוב יותר את ההסברים של המרצה . - המרצה דיבר בשטף ונתן הרבה מידע . - המרצה הסתכל למצלמה כל הזמן ולא קרא מדף .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר