עמוד:22

שלב ג : בחירת המסיח המתאים המשפט הנבחר מבין הארבעה צריך לציין התנהגות שונה מהתנהגויות שזיהינו בחלק הראשון של הסיפור . מבקשים מהתלמידים לקרוא את המסיחים ולציין ליד כל אחד מהם איזו התנהגות של האיכרה מתוארת בו : א . " האיכרה הבינה מיד כי זה לא יוכל לשלם לה עבור ארוחתו " . ( זלזול , הבנה כי אין לו כסף ) ב . " ומי שמע על מרק מגרזן " ? שאלה האיכרה בחשדנות . ( חשדנות , חוסר אמון ) ג . " אם ילמד אותי נוד זה איך להתקין מרק מגרזן ישן , אוכל לחסוך בהוצאות " ... ( רצון ללמוד , סקרנות , אמון ) ד . " כל הפרות והירקות אזלו , " אמרה האיכרה במצח נחושה . ( שקר , ניסיון לגרש את הנווד ) התלמידים מציגים את תשובותיהם , מתקיים דיון , ולבסוף מתקבלת ההחלטה לבחור במסיח ג . מחדדים את שיקולי הדעת בבחירת המסיח : במשפט זה האיכרה מתחילה להתעניין במה שיש לנווד לומר לה . במשפט זה מבינים כי האיכרה מתפתה להצעת הנווד ומאמינה שתוכל ללמוד ממנו דרך לחסוך בכסף . משוב על הלמידה יש לבחון בשאלה עצמה , לפני המסיחים , מהם המילה או צירוף המילים החשוב שיסייעו להתמקד בבחירת המסיח המתאים ( בשאלה הזו - המילה שינוי . ( בשאלה שהודגמה , היה חשוב לזהות מה הייתה ההתנהגות של האיכרה בתחילת הסיפור , כדי להבין מה השתנה בהתנהגותה . בשאלות רבות-ברירה , שבהן המסיחים קרובים זה לזה , צריך לקרוא בדקדקנות את המסיחים , כדי לזהות במה הם שונים זה מזה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר