עמוד:45

שיעור רביעי : מגנים על הזכויות של אחרים משך הפעילות : 45 דקות ציוד וחומרים : 5 דפי סיפורי מקרה על פגיעה בזכויות ( סיפור מקרה : אסור לדבר ערבית ;! סיפור מקרה : אין כניסה ליוצאי ספרד ; סיפור מקרה : נשים רק מאחור ; סיפור מקרה : אני עני ; סיפור מקרה : אין הסברה לאתיופים ; ראו עמ' ( 79-70 5 דפים לתלמידים : סוף הסיפור ( המתאימים לדפי סיפורי המקרה על פגיעה בזכויות ; אסור לדבר ערבית : ! סוף הסיפור ; אין כניסה ליוצאי ספרד : סוף הסיפור ; נשים רק מאחור : סוף הסיפור ; אני עני : סוף הסיפור ; אין הסברה לאתיופים : סוף הסיפור ; ראו עמ' . ( 83-80 דפים וכלי כתיבה . מהלך הפעילות : הזכירו : למדנו על אכפתיות כלפי האחר בחברה ועל זכויות האדם , על כך שצריך להגן על הזכויות של כולם , וגם מהן הדרכים הראויות להגן על הזכויות בדמוקרטיה . לצערנו , לפעמים זכויות האדם מופרות ( לא מקיימים אותן . ( בשיעור היום נגבש תכנית מחאה על פגיעה בזכויותיהן של קבוצות שונות בחברה הישראלית , מתוך שאיפה ליצור אווירה מתחשבת , מקבלת ושוויונית בחברה כולה . פעילות בקבוצות : סיפורים מהמציאות הישראלית 30 ( דקות ) . 1 שאלו את התלמידים : אילו זכויות הכרנו בשיעורים הקודמים ? . 2 חלקו את התלמידים 5-ל קבוצות . . 3 כל קבוצה תקבל סיפור מקרה שונה של פגיעה בזכויותיה של קבוצה כלשהי בחברה הישראלית . מרבית המקרים מסופרים מנקודת מבטה של דמות בדיונית , אולם הסיפורים מבוססים על עובדות הלקוחות מהמציאות הישראלית של השנים האחרונות . . 4 כל קבוצה תקרא את המקרה שקיבלה ותענה על השאלות . . 5 לאחר שיסיימו לענות על השאלות , חלקו לתלמידים את דפי "סוף הסיפור" המתאימים למקרים שעסקו בהם . בדפים אלה ימצאו התלמידים מידע על מה שקרה במציאות ביחס לזכות שנפגעה , ואילו פעולות מחאה ותגובה ננקטו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

שגרירות ארה"ב בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר