עמוד:29

דיון במליאה 5 ( דקות ) . 1 הסבירו : ראינו שהחברה הישראלית כוללת קבוצות של בני עדות שונות , תרבויות שונות , דתות שונות וכו' ( למשל : תלמידים שמוצאם אתיופי , תלמידים שמוצאם ממדינות חבר העמים , תלמידים יהודים דתיים - חובשי כיפה סרוגה או חרדים , תלמידים ערבים - מוסלמים , נוצרים , דרוזים או בדואים . ( חלק מהקבוצות נפגשות פעמים רבות ( למשל בבתי-הספר או בחוגים , ( וחלקן נפגשות לעתים רחוקות . . 2 שאלו : עם אילו קבוצות יש לכם פחות מפגשים ? למה , לדעתכם , יוצא להיפגש עם קבוצות אלה פחות ? . 3 הסבירו : היום נדבר על מפגשים בין ילדים מקבוצות שונות בחברה הישראלית . שימו לב : בפעילות הזאת תידרשו להציג דמויות מקבוצות שבדרך כלל אתם אינכם חלק מהן . לפני שאתם קובעים איך הפרטים בקבוצות האלה מדברים או מתנהגים או נראים , שאלו את עצמכם : האם אני מכיר / ה אנשים מהקבוצה הזאת ? למה אני חושב / ת שהדמות הזאת תתנהג ( או תיראה או תדבר ) כך ? שימו לב לדעות קדומות או לסטראוטיפים שעולים בדעתכם בהקשר של הדמות . במידת הצורך , אתם יכולים להתייעץ אתי . טיפ השתמשו בחשיפה אישית - ספרו לתלמידים על מפגשים שלכם עם אנשים שונים מכם , המשתייכים לקבוצות שונות בחברה . הציגו את ההבדלים ביניכם לבין אותם אנשים בצורה נייטראלית , בלי שיפוט . אם תדברו על ההבדלים בקלות ובנינוחות , התלמידים יוכלו לקבל אותם ביתר קלות . תוכלו להדגיש גם את נקודות הדמיון ביניכם , ואת הלמידה , העניין וההשראה שחווייתם במפגש עם האחר . משחק היכרות 30 ( דקות ) . 1 סדרו את הכיתה בצורת ח . . 2 חלקו לתלמידים את דפי הדמויות באופן אקראי ובקשו שכל ילד וילדה יקראו ויכירו היטב את הדמות שקיבלו . . 3 כשהתלמידים יאשרו שהם מכירים היטב את הדמות שקיבלו , בקשו מהם להסתובב בכיתה ולמצוא ילד או ילדה שיש לו דמות שונה מזו שיש להם . . 4 הסבירו לתלמידים : עליכם לדבר ביניכם , לשאול אלה את אלה שאלות במטרה להכיר את הדמות של האחר / ת . המשימה שלכם היא לזכור כמה שיותר פרטים על הדמות . כאשר אבקש מכם לשבת , נברר כמה פרטים אתם זוכרים . הדגישו : אין לתת לדמות שפגשתם לקרוא את הדף שלכם - השיחה ביניכם צריכה להיות בעל-פה בלבד ! . 5 התלמידים יסתובבו בחדר וישוחחו ביניהם בזוגות . אם מספר התלמידים אינו זוגי , תוכלו לצוות אותם ( או את חלקם ) לשלישיות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

שגרירות ארה"ב בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר