|
עמוד:40
מהלך הפעילות : הזכירו : בשיעור הקודם דיברנו על זכויות האדם במדינה ובכיתה . ראינו מקרים שבהם תלמידים פוגעים בזכויות של תלמידים אחרים - בזכות לפרטיות , בזכות לחופש הביטוי ובזכות לשוויון . הדגשנו שההגנה על זכויות האדם מגנה עלינו ועל החברים שלנו כדי שלא ניפגע . בהפסקה ערכתם סקר הבודק עד כמה התלמידים בבית-הספר מכירים את זכויות האדם . דיון במליאה : תוצאות סקר הזכויות 5 ( דקות ) . 1 שאלו : על פי הסקר שערכתם , באיזו מידה תלמידי בית-הספר מכירים את זכויות האדם - במידה רבה , במידה בינונית או במידה נמוכה ? . 2 א . שאלו : מדוע חשוב שכל התלמידים יכירו את הזכויות שלהם ושל האחרים ? ( התשובה : אם נכיר את הזכויות נדע מה חשיבותן , ונדע שצריך לשמור עליהן , למען עצמנו וגם למען האחרים ) ב . מה עלול לקרות אם לא מכירים את הזכויות ? ג . מה ניתן לעשות כדי שתלמידים נוספים יכירו את הזכויות שלהם ? כותבים סיפור : פגיעה בזכויות האדם 30 ( דקות ) . 1 חלקו את התלמידים לקבוצות או לזוגות . כל קבוצה או זוג יקבלו פתק שעליו רשומה זכות אחת מהזכויות שהוזכרו בשיעור שעבר . על הקבוצה לכתוב סיפור בנושא הפגיעה בזכות הזו . הסיפור יכול להיות על פגיעה בזכות או על הצורך להגן על הזכות של הכותב / ת או של ילד / ה אחר / ת . לחלופין , התלמידים יכולים לכתוב את הסיפורים במדור סיפורים משלכם באתר האינטרנט אני והחבר'ה . לחלופין , התלמידים יוכלו לכתוב את הסיפור על דף בכיתה . היעזרו בהנחיות לכתיבת סיפור שלהלן . הנחיות לכתיבת סיפור א . אורך הסיפור - הסיפור צריך להיות באורך של 100 מילים בערך . ב . סיפור בגוף ראשון - כתבו את הסיפור בגוף ראשון יחיד ( למשל : "שמי ... רציתי לספר לכם . ( " ... הדמות שעיצבתם היא זו שמספרת את הסיפור . היא יכולה לספר על בעיה שלה , על בעיה בכיתה , על בעיה של חבר או של חברה . ג . עיצוב הדמויות בסיפור - כל דמות בסיפור שלכם היא עולם ומלואו . לפני שאתם כותבים , כדאי לכם לחשוב מה מאפיין כל דמות . דוגמה של דמות : שירי בת 10 וחצי . השיער שלה כהה ומתולתל , היא נמוכה מעט , תלמידה בינונית , שובבה , אוהבת ספורט , מעדיפה את חברת הבנים ואוהבת להיות תמיד במרכז העניינים . ד . התכונות של הדמות שלכם - ככל שתתנו יותר תכונות ומאפיינים לדמות שלכם , כך יהיה הסיפור שלכם מעניין יותר . כאשר תכתבו את הסיפור תראו בדמיונכם דמות חיה ומלאה , וכך יהיה לכם קל יותר לפתח את העלילה .
|
שגרירות ארה"ב בישראל
|