עמוד:24

דעות קדומות , הכללות וסטראוטיפים , מתבססים בדרך-כלל על אמת חלקית או על חוסר ידע , והם נובעים מהצורך שלנו להבין את העולם ולדעת מי "טוב" ומי "רע . " לעתים קרובות הנטייה הזאת , שהיא טבעית והישרדותית , מובילה אותנו להחליט החלטות לגבי אנשים , מבלי שנכיר אותם באמת . הנטייה הזאת עלולה לגרום לנו לפגוע באחרים , וגם למנוע מאתנו את האפשרות להכיר אנשים שיכולים לתרום לנו , ללמד אותנו ולהעשיר אותנו . כל עוד איננו מכירים אישית את האדם שלפנינו , ומסתמכים רק על הכללות וסטראוטיפים - אנחנו מחמיצים את המורכבות הייחודית שלו . היכולת לראות אחרים בדרך מורכבת ושלמה יותר , ולא על סמך נתונים חיצוניים בלבד - מעשירה , מפתחת ומגמישה את היכולת שלנו לחיות בחברה מרובת קבוצות ותרבויות . אפשרויות הרחבה : כדי להמחיש לתלמידים את המושגים המופשטים והמורכבים "גזענות , " "סטראוטיפ" ו"דעה קדומה , " היעזרו באמצעים שונים , כגון : . 1 צפייה בסרטי תלמידים כמו "זרה בתוכנו , " "דובי אח שלי , " "מה אתם הייתם עושים , " ? בתוך : אתר בין הצלצולים . . 2 קריאת סיפורים כמו "הסיפור של מימי , " בתוך : אתר אני והחבר'ה . . 3 עיסוק במעגל השנה ובאקטואליה באמצעות הפעילויות "יום השונות התרבותית , " "איזה אלימים הם , " "אתם לא רצויים , " בתוך : אתר בין הצלצולים . . 4 שימוש במקרים שיעלו בכיתה , למשל : מקרים הנסבים על יחס לתלמידים מקבוצות מוצא שונות או על יחס לתלמידים שיש להם חריגות כלשהי .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

שגרירות ארה"ב בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר