עמוד:63

להתעדכן . ניתן להשתמש בכלי האינטרנטי e Forms ל , Goog שבו התלמיד ממלא לבד טופס והתוצאות מצטברות במרוכז אצל המורה . מפגש מס' - 3 ארגון המידע והצגת המידע פתיחה : ראשית כדאי לשמוע מהתלמידים את חוויותיהם מהסיור / מהריאיון / מהתצפית / מהשאלון שהעבירו . ניתוח החוויות יאפשר למידה מהתהליך עד כה . החלק המרכזי במפגש : ארגון המידע - איך מארגנים את המידע שנאסף ? בטקסט מידעי וגם בעזרת טבלאות , גרפים , מפות , תמונות וסרטונים . בשלב זה כדאי להזכיר או ללמד מיומנויות בסיסיות כדוגמת : איך ניתן לארגן ולהציג מידע שאספו על גבי מפת גוגל , להראות כיצד יוצרים טבלה משותפת בגוגל דוקס , להראות איך הופכים נתוני טבלה לתרשים גרפי באקסל וכדומה . ( ראו נספח מס' - 8 הצגת המידע בטבלאות , בגרפים , במפות , בתמונות ובסרטונים . ( את החלק האחרון של המפגש רצוי להקדיש לדרך הצגת מידע . מאחר שבשני המפגשים הבאים התלמידים יציגו את העבודות שלהם , מומלץ לדון בשאלה - איך מציגים מחקר ? מדענים נדרשים לעתים להציג בכנסים , בזמן קצר מאוד , מחקרים שעליהם עבדו במשך שנים ... איך עושים זאת ? ובכלל - איך עומדים מול קהל ומעבירים מידע ? זו מיומנות נרכשת שחשוב מאוד לטפח אותה . מומלץ לתת כמה דגשים בשיעור ( ראו נספח מס' - 9 דגשים להעברת הרצאה בכלל ולהצגת העבודה מול הכיתה בפרט . ( כדאי להדגיש שמצופה מהתלמידים לערוך חזרות כדי להגיע לרמה גבוהה של הצגת החומר . בין מפגש מס' 3 למפגשים מס' 4 5-ו התלמידים מדווחים למורה על התקדמות כתיבת העבודה ועל ההיערכות להצגת העבודה בכיתה . רצוי שגם התלמידים יקראו את המדריך להצגת העבודה בכיתה . ( ראו נספח מס' 9 כאמור . ( מפגש מס' 4 ומפגש מס' - 5 הצגת העבודות בכיתה כל צוות מציג את העבודה שלו . ( אין צורך שהעבודה הכתובה תהיה גמורה - גם אם רוב העבודה כבר נעשתה , ניתן להציגה . ( התלמידים יכולים להיעזר במצגת , בסרטון , בפוסטר או בכל עזר אחר שהם מוצאים לנכון . לאחר הצגה של כל צוות יינתן זמן לשאלות ולהערות של חברי הקבוצות האחרות , וכן למשוב שלהם הן על העבודה והן על דרך ההעברה של התלמיד או של הקבוצה . חשוב ליצור אווירה טובה וחיובית שבה המשובים מתקבלים לא כביקורת שלילית אלא כדרך לשיפור מתמיד . רצוי שכל משוב ייפתח כמובן בהערה חיובית . לאחר שהתלמידים מעירים , יינתן זמן להערות ולסיכום של המורה . התלמיד או חברי הצוות שהציגו רושמים את הנאמר כדי לתקן ולהוסיף בעבודה המוגמרת שאותה הם מגישים . לאחר שהתלמידים מציגים את העבודה ניתן לשאול ( במקרה שהצוותים לא התייחסו לכך בהצגה שלהם : ( › האם הממצאים שלכם הפתיעו אתכם או רק איששו את מה שכבר ידעתם ? › אילו מחקרים נוספים יכולים להמשיך את העבודה שלכם ? › איך הייתה עבודת הצוות שלכם ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר