|
עמוד:21
ב . סוגי פעילויות : נפרט ונדגים סוגים שונים של פעילויות . ההדגמה נועדה לעזור לכם לבחור את הפעילויות ולהתאים אותן ללומדים השונים : . 1 פעילויות המכוונות לחיזוק מיומנות קריאת מפה . לדוגמה : פעילות 4 בעמוד 76 עיינו במפות העולם המופיעות בפרק זה ומתארות מבחר מדדים . א . האם קיים דמיון בין המפות - האם יבשות ומדינות המופיעות כמפותחות במדד מסוים מופיעות כמפותחות גם במדדים אחרים ? ולהפך - האם יבשות ומדינות המופיעות כפחותמפותחות במדד מסוים , מופיעות כפחות-מפותחות גם במדדים אחרים ? הדגימו את דבריכם . ב . הביאו דוגמה לאי-התאמה בין מדדי הפיתוח השונים ביחס לאזור מסוים או למדינה מסוימת . מה אתם למדים מכך ? או פעילות 2 בעמוד 89 עיינו במפת טביעת הרגל האקולוגית של מדינות העולם . א . השוו אותה למפת התמ"ג שבפרק הראשון . תארו את הקשר שמצאתם והסבירו אותו . ב . בדקו במפה מה משותף לטביעת הרגל האקולוגית של האמירויות הערביות המאוחדות ( אחת ממדינות המפרץ הפרסי ) ושל ארצות הברית . נסו להסביר את הערך שמקבלות שתי המדינות . היעזרו בטבלת צריכת האנרגיה שבפרק הראשון . . 2 פעילויות המכוונות את התלמידים לרכוש מיומנות ניתוח נתונים מתוך הגרפים הרבים שנמצאים בספר . לדוגמה : פעילות בעמוד 22 עיינו בגרף : א . מהי המגמה הכללית העולה מן הגרף ? ב . באיזה תחום רמת הגלובליזציה גבוהה יותר ? ובאיזה תחום רמת הגלובליזציה גבוהה פחות ? שערו מדוע . . 3 פעילויות שמטרתן לעזור לתלמיד להפנים מושגים חדשים . לדוגמה : ג . בסוף כל יחידה : יש פעילויות הדורשות רמת הכללה גבוהה ( לראות את התמונה הרחבה , ( הבנה רחבה של מגוון הנושאים שעלו ביחידה , ובעיקר - התמודדות עם יישום מצבים שונים בעבודה יצירתית ושיתופית . הפעילויות המוצעות רבות ומגוונות , אך חשוב לחזור ולהדגיש : אין כל כוונה שהתלמידים יבצעו את כולן ! אנו ממליצים שהתלמידים יבצעו רק חלק מהפעילויות , לפי שיקולי דעת שונים הקשורים למקצוע , למורה , לתלמידים ולחברה . ההיצע הרב והמגוון מאפשר גמישות , שהיא חשובה כל כך בתהליך ההוראה כי היא מאפשרת "לתפור" תכניות לימוד שונות ובכך להיענות לצורכי ההוראה בכיתה ההטרוגנית .
|
|