|
עמוד:16
ג . קטעי עיתונות קטעי העיתונות , המתארים בדרך כלל אירועים , תופעות ותהליכים שהתרחשו במקום מסוים ובתקופת זמן מסוימת , עשויים לשמש אמצעי מצוין להדגמת הנושאים הנידונים בספר . בספר תוכלו למצוא קטעים שעובדו על סמך כתבה עיתונאית . כיצד תוכלו להשתמש בקטעי העיתונות שבספר במהלך לימוד התכנית : › אפשר להשתמש בקטעי העיתונות כבסיס לדיון במליאת הכיתה או בקבוצות – בפתיחת נושא או בסיכומו . בדיון כזה כדאי להביא את העמדות העולות מקטע העיתונות הנבחר , ובמהלך הדיון יביעו התלמידים דעות בעד ונגד העמדה המוצגת בו . אפשר להשתמש לשם כך בקטעי העיתונות המצויים בספר , ואפשר כמובן להשתמש בקטעי עיתונות אקטואליים יותר , שתאספו בעצמכם . › אפשר להשתמש בניתוח קטעי העיתונות גם כדרך להעריך את הבנתם של התלמידים את החומר הנלמד . › קטעי העיתונות יכולים לשמש מקור להכנת עבודות בנושאים אישיים . עם זאת , יש להביא בחשבון את מגבלותיהם של קטעי העיתונות כאמצעי למידה : › קטעי העיתונות הם סובייקטיביים ומייצגים את עמדתם של מערכת העיתון ושל כותב הידיעה , המאמר או הכתבה . › קטעי העיתונות עשויים להדגים נושאים שונים ולהביא מידע מעודכן על רבים מהנושאים , אך יש להיזהר מהפיכתם למקור ליצירת הכללות . › תוכנם של קטעי עיתונות מתיישן במהירות ובמשך הזמן הם עשויים לאבד מן האקטואליות שלהם . אנו ממליצים שגם אתם , בשיתוף עם תלמידיכם , תאספו קטעי עיתונות בשיטתיות , תצטיידו כל העת בקטעים חדשים ואקטואליים , ותשתמשו בהם . מטרות בשילוב אקטואליה בלימוד הנושא : לנושאים רבים בספר "אדם וסביבתו בעידן הגלובלי " יש ביטוי בחיי היום-יום ובאמצעי התקשורת וחשוב מאוד לשלב חומרים אקטואליים במהלך . 1 ערכו רשימה של פעולות שלא הייתם יכולים לבצע אילו לא היה לכם חיבור לאינטרנט . . 2 עיינו במפה שלפניכם וציינו יבשות ששיעור משתמשי האינטרנט בהן גבוה , ויבשות שהשיעור בהן נמוך . . 3 עיינו בטבלת המדינות שבסוף הספר . א . הביאו מהטבלה דוגמה למדינה שבה שיעור משתמשי האינטרנט גבוה . ב . הביאו מהטבלה דוגמה למדינה שבה שיעור משתמשי האינטרנט נמוך . ג . זהו את מיקומן של שתי המדינות במפה שלפניכם ( היעזרו במפה שבסוף הספר או באטלס . ( בדקו אם המידע המופיע בנוגע למדינות האלה במפה זהה לזה שמצאתם בטבלה . כדאי להדגיש שמלבד השימוש שיעשו התלמידים במפות שבספר , ראוי שהמורה יעשה שימוש במפות המצויות באטלסים וירחיב את הנושא בעזרתן . המורה יכול לעודד את התלמידים לבחון ולחפש הוכחות ומקרים מדגימים לתופעות שונות המוזכרות בספר .
|
|