עמוד:36

3 . 2 . 3 מחוון עצמאות ויכולת הכוונה עצמית בלמידה ההיגדים הבאים מתייחסים למידת העצמאות , היצירתיות , ויכולת ההכוונה העצמית שמראה התלמיד בעבודתו . . 1 התלמיד מוכיח מידה מעטה / בינונית / רבה של עצמאות בעבודתו ( מחק המיותר . ( . 2 התלמיד מראה מידה מעטה / בינונית / רבה של כושר לימוד עצמי לרבות נושאים חדשים שלא למד בבית הספר ( מחק המיותר . ( . 3 התלמיד מרחיב את מאפייני המערכת הראשונית ( חומרה ו / או תוכנה , ( מעבר לנדרש על-פי הצעת הפרויקט . . 4 התלמיד מוכיח הנעה נמוכה / בינונית / גבוהה ללמוד ולהתמודד עם משימות ( מחק המיותר . ( . 5 התלמיד מוכיח יכולת נמוכה / בינונית / גבוהה של חשיבה על חשיבה ( מטא-קוגניציה ) באמצעות תיעוד בכתב של שלבי הפרויקט והמשימות לרבות : ג . היגדים של ידע מושגי התלמיד מגדיר את חלקי המערכת , מסביר יחסים וקשרים בין חלקי המערכת ואת החוקים שעל-פיהם המערכת פועלת ( מפגין חשיבה מערכתית . ( התלמיד מסביר ומתעד מושגים מתחומי ידע שונים ( אלקטרוניקה , חשמל , מכניקה , מתמטיקה וכדומה ) הנוגעים לעבודתו , ואת הקשרים בין מושגים אלו . התלמיד למד לעומק ומתעד נושא או רכיב מסוים בעבודתו לרבות ניתוח מתמטי או כמותי של נושא זה . ד . היגדים של ידע איכותי התלמיד מראה ומתעד יכולת איתור תקלות ופתרון בעיות לא צפויות . התלמיד מראה ומתעד יכולת גבוהה של ביצוע לרבות בניית חומרה או כתיבת תוכנה . כמו במקרה של המחוון הקודם , גם כאן רמת הידע שהתלמיד מפגין יכולה להיות שונה בכל אחד ממרכיבי העבודה ( חוברת הפרויקט , מדידות וכדומה . ( למשל בביצוע המדידות יהיה ביטוי לידע הצהרתי ותהליכי בלבד , בעוד בנושא ההעמקה יפגין התלמיד גם ידע מושגי .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר