עמוד:35

3 . 2 . 2 מחוון רמות הידע כמו המחוון הקודם גם מחוון זה מורכב מכמה היגדים שהבוחן והמנחה אמורים לבחור מביניהם את התשובה המתאימה ביותר . קבוצת ההיגדים הראשונה מתייחסת לידע הצהרתי , השנייה לידע הליכי , השלישית לידע מושגי והאחרונה לידע איכותי . גם כאן התשובות האפשריות לכל היגד הן : לא נכון , נכון בחלקו , נכון , נכון מאוד , לא רלוונטי . א . היגדיט של ידע הצהרתי תיק התיעוד כולל סרטוט מפורט של המעגל החשמלי לרבות סימונים מוסכמים של הרכיבים במעגל תוך ציון ערכים ויחידות פיזיקליות מתאימות . תיק התיעוד כולל סרטוט בקנה-מידה של החלקים המכניים במערכת לרבות ציון של מידות וסוגי חומרים . תיק התיעוד כולל תרשים מלבנים מפורט של החומרה ותרשים זרימה של התוכנה במערכת . תיק התיעוד כולל סיכום קצר של מפרטים ומאפיינים של הרכיבים שבמערכת . ב . היגדים של ידע הליכי התלמיד מסביר ומתעד את עקרונות הפעולה של המערכת ושל רכיבים במערכת . התלמיד מציג ומתעד חישובי רכיבים במערכת , טבלאות אמת של רכיבים לוגיים , וכן מתחים וזרמים בנקודות נבחרות במעגל חשמלי . התלמיד מבצע ומתעד מדידות ובדיקות במערכת לרבות תיעוד מהלך המדידות ותוצאות המדידות . התלמיד מסביר ומתעד השוואה בין תיאוריה ובין תוצאות המדידות . תלמידים עשויים להפגין רמות חשיבה שונות בכל אחד ממרכיבי ההערכה של הפרויקט . למשל , תלמיד מסוים ידע להציג רמת חשיבה יצירתית בנושא המדידות ( כפי שאפשר ללמוד למשל מתיעוד הפרויקט שלו , ( אולם בקיאותו בצד העיוני תשקף רמת חשיבה שהיא ברמת השגרה בלבד .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר