עמוד:33

3 . 1 מבוא הערכה של עבודת הגמר נעשית על-ידי בוחנים חיצוניים הממונים על-ידי הפיקוח על המגמות . משרד החינוך , באמצעות הפיקוח על מגמת הנדסת אלקטרוניקה ומחשבים , הגדיר מספר קריטריונים ( המכונים "מרכיבים ( " להערכת עבודת הגמר . את הקובץ המכיל את ההנחיות , הנהלים והקריטריונים להערכה ( נכון לשנת הלימודים תש"ע ) ניתן למצוא באתר המגמות בכתובת . http : // elccompofakim . cet . ac . il יש להכנס ל"חדר מורים" ולהקיש על הכיתוב "הנחיות ונהלים" הנמצא מתחת לקישורי מורים . בין שאר הקריטריונים להערכה המופיעים במסמך זה ניתן למצוא את ו חוברת העבודה , ביצוע מדידות ובקיאות בנושא העבודה . הקריטריונים ומשקלם תלויים גם בהיקף ההעבודה- 3 יח"ל או 5 יח"ל . כדי להעריך את העבודה על פי הקריטריונים של בקיאות מומלץ להיעזר במרכיבים האלה ; רמת החשיבה הגבוהה ביותר המוצגת בעבודה ( רמות יישום ויצירה או רק רמות שגרה וניתוח ) רמת הידע הגבוהה ביותר המוצגת בעבודה ( ידע מושגי ואיכותי או רק ידע הצהרתי והליכי ) רמת העצמאות , היצירתיות ויכולת ההכוונה העצמית של התלמיד . את המידע הדרוש לשם הערכת הישגי התלמיד על פי קריטריונים אלו ניתן למדוד באמצעות שלושת המחוונים הבאים . פרק : 3 הערכה של עבודת הגמר

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר