עמוד:26

א . הגשת הצעה לעבודת גמר בתחילת שנת הלימודים . ועדה מקצועית של הפיקוח על המגמה תבדוק את ההצעה ותאשר אותה . ב . השלמת המוצר או המערכת והכנת חוברת פרויקט ( תוצרי עבודת הגמר . ( החוברת תועבר לבוחן לפני ביצוע הבחינה . ג . בחינת הגנה על העבודה בסיום שנת הלימודים . בחינת ההגנה כוללת שני חלקים . החלק הראשון עוסק בכל ההבטים הקשורים לנושא העבודה וכולל הצגת המוצר או המערכת על-ידי התלמיד ושאלות של הבוחן על נושאים הקשורים לעבודת הגמר . החלק השני כולל בחינה בעל פה או בכתב על נושאים עיוניים כלליים בחשמל ובאלקטרוניקה ( גס על נושאים שאינם קשורים לנושא העבודה . ( במהלך שנת הלימודים התלמידים אמורים לבצע את העבודה על פי השלבים המתוארים באיור . 2 . 1 המלבנים באיור מתארים את השלבים והחצים בו מתארים את המידע העובר משלב לשלב . כל שלב כולל תיעוד וסיכום הפעולות שבוצעו באותו שלב , לרבות תרשימים , תמונות , סקיצות , הערות והארות של התלמיד ( לתיעוד הפרויקט נקדיש סעיף נפרד בהמשך . ( תרשים המלבנים מציג את שלבי עבודת הגמר כתהליך טורי , ועם זאת בפועל ביצוע העבודה הוא בדרך-כלל תהליך של 'נסה ושגה , ' המתאפיין בהעלאת רעיונות , בבדיקות ( לרבות הדמיה , ( בבניית דגמים ( או אב-טיפוס , ( בפסילת הרעיונות ובהעלאת רעיונות חדשים . אופיו של התהליך בא לידי ביטוי בחיצי המשוב שמשמאל למלבנים - אלו מסמנים את החזרות שבתהליך הפיתוח של המוצר או המערכת . בהמשך נתאר בקצרה את תפקיד המנחה בשלבים השונים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר