עמוד:16

א . בעיות ברמת שגרה בעיות מסוג זה מוכרות לתלמיד היטב . התלמיד פתר בעיות דומות פעמים רבות , והוא שולף את הפתרון מזיכרונו ללא השקעת מאמץ או צורך בשיקול דעת . כאשר מדובר בבעיה הדורשת כתיבת תוכנה למחשב , הרי שהתלמיד ישתמש באחת מהתוכניות המוכרות לו לאחר שיבצע בה שינויים פשוטים העונים לפתרון הבעיה . דוגמאות : חישוב הזרם / במעגל טורי בו נתון מקור מתח u = 12 v ונגד . /; = 3 ( 1 חישוב ההתנגדות השקולה של שני נגדים שהתנגדותם R = 30 / 2- ) R ] = 20 Q . המחוברים ביניהם בחיבור מקביל . חישוב ההספק במעגל זרם חילופין באמצעות המשוואה P = U-l cos (< p ) ב . בעיות ברמת ניתוח בעיות מסוג זה מוכרות לתלמיד , אולם עליו לזהות את הקושי בבעיה , לפרש את הנתונים ולאתר את הפתרון המתאים מתוך אוסף פתרונות המוכר לו . כאן הלומד צריך להפעיל שיקול דעת מסוים בתהליך הפתרון . דוגמה לבעיה ברמת הניתוח : חישוב זרמים במעגל מעורב ( איור ( 1 . 4 איור 1 . 4 מעגל הכולל חיבור נגדים מעורב

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר