עמוד:96

ביקשתי מהם להמשיך ולקרוא את העלילה עד משפט הסיום של הסיפור . בינתיים כתבתי על הלוח כמה נקודות למחשבה : האם גם בחלק זה של הסיפור ההתרחשות מתחילה במזימה של האיש הרע ? 0 האם גם כאן האיש הרע מצליח במזימתו ? 0 כמה חוליות יש בחלק זה של העלילה ? 0 איך חלק זה מתקשר לשלוש החוליות הראשונות של העלילה ? שוחחנו על הנקודות האלה , והגענו למסקנה שאת החלק האחרון של הסיפור אפשר לראות או כחוליה אחת בעלילה או כשתיים-שלוש חוליות . לקראת סוף השיעור הודעתי לתלמידים שהשיעור הבא יתקיים בחדר המחשבים ונמשיך בו את בניית המצגת . התכנסנו בחדר המחשבים . לפני שהם פנו להמשיך את המצגות שלהם התלבטנו יחד איך אפשר ליצור את ההרגשה שכל המסכים של המצגת הם סיפור אחד . דיברנו למשל על צבע הרקע ועל הדוגמה שלו כאמצעי מקשר ( אפשר ליצור רקע זהה לכל המסכים של המצג , אפשר גוונים שונים של אותו צבע . ( דיברנו על האפשרות להתאים את הרקע לתוכן המסך ( למשל , מסך ירוק-חום שייצג את היער , ( או להרגשה שהסיפור מעורר בקורא ( אולי צבע בהיר בפתיחה , קצת יותר כהה בסיבוך , כהה בחוליות הסיפור , ושוב בהיר בסוף . ( הילדים עבדו עד אשר השלימו את המצגת .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר