עמוד:84

על הפיסקה הראשונה שהקפנו הדגמנו את תהליך העבודה . קראנו את התיאור המתואר בפיסקה , "נכנסנו לעורה של הפרה " וניסינו לדמיין את מחשבותיה והרגשותיה בעקבות מה שמסופר בקטע שקראנו . הבהרנו לעצמנו שכאשר הפרה כותבת ביומנה על אירוע , אין לה עדיין כל מושג על מה שיקרה בהמשך , והעלינו רעיונות על מה היא יכולה לכתוב ביומנה ואיך . אוזר-כך התפצלו התלמידים לקבוצות והמשיכו את המהלך בעזרת הדף המסומן שבידיהם . סיכמנו , שכל אחד יכול לכתוב פרק אחד ביומן ( וגם לבחור על איזו התרחשות לכתוב , ( הוא יכול לכתוב כמה פרקים , והוא גם יכול לכתוב את היומן כולו . הילדים פנו להכנה ולכתיבה של היומנים . הם לקחו מפינת היצירה דפים ( צבעוניים , חלקים , משובצים - לפי בחירתם , ( הכינו יומנים , וכתבו ( בעזרת הטיוטה שהייתה בידיהם ) את פרקי היומן . מי שרצה קישט את כריכת היומן . פרידה חה 13 ' 0 ר אל מפגש הפרידה הבאנו את היומנים שהילדים כתבו וערכנו אותם בתצוגה . ביקשתי מהילדים לכתוב מכתב לפרידה מהסיפור , והעלינו כמה אפשרויות : מכתב תודה שכותבת הפרה ליונה , או מכתב התנצלות של חיה ( הפיל , הג ' ירפה או חיה אחרת מחיות היער ) לפרה . את המכתבים שכתבו הילדים בשם החיות תלינו על בריסטול גדול בכיתה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר