עמוד:30

כעבר זמן , טיל האףה ביער ופתאום הגיעו לאזניו צלילי נגינה . הךים האךיה את ראש ! , וראה את הסנאי יושב על העץ ומנגן להנאתו על כךאר ( כלי מיתרים . ( אמר האךיה לסנאי : "לא ידעתי שאתה מנגן יפה כל כך על כךאר , רד בבקןשה מהעץ , ולמד גם אותי לנגן כמוןל " . הסנאי לא זז ממקומו , ומהר להשיב לאריה : "ברצון רב הייתי מלמד אותך , לנגן , אבל הכראר הזה איננו שלי , הוא שיך לאריה גדול , גבור וחזק כמון ; שנמצא עמק בנחל שבקצה היער " . " גדול , גבור וחזק כמוני ! אין בכל היער " ! שאג האךיה ורץ מהר אל הנחל . כאשר הגיע האךיה אל הנחל , הביט לתוכו וראה אךיה גדול מסתכל עליו מתוך המים . כעס האךיה מאוד ןלןפץ למים כךי לתפס . : את ? - האריה " :- T האחר , - ? - T . אבל T — מכיון ' T " שלא ידע T לשחות , : ? טבע - T מיד . T ? ראה T הסנאי T : - . את - כל r מה r שקרה ' T V לאךיה - נשם לתרזה וירד מהעץ . כדי להסביר את החלוקה , קראו הילדים את חלקי הסיפור שוב ושוב והעלו השערות שונות בעיקר בנוגע לגיבורי הסיפור . אני מיקדתי את תשומת ליבם למקום ההתרחשות של האירועים בכל חלק . הסכמנו שהסיפור מתרחש בשלושה מקומות . בחלקת השדה , בבית האריה וביער . מצאנו שבתחילת כל חלק יש הכרזה גלויה על מקום ההתרחשות , וסימנו את המילים האלה . החלטנו שבתערוכה שנעמיד יהיו שלושה חלקים בהתאמה לשלושת חלקי הסיפור . הילדים התבקשו להביא לשיעורים הבאים חוטים , שאריות בדים , מכלים ריקים . אני דאגתי להכין פלסטלינה , חימר , דפי נייר וצבעים . הכנת כןזצ ם' 4 לת 1 / ר 1 בה בשיחה מקדימה לפעילות הצגתי לתלמידים את דרך העבודה שלנו בשלושת המפגשים הבאים : בכל מפגש נשוחח על חלק אחר של הסיפור , נפרק את ההתרחשות לתמונות שמרכיבות אותה ונתבונן בכל תמונה מקרוב . אחר כך כל ילד ( או קבוצת ילדים ) יבחר את התמונה שהוא רוצה ליצור , ויבנה אותה או יצייר אותה באמצעות החומרים שנמצאים

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר