עמוד:27

השמעתי לילדים את הסיפור הסנאי והאריה מהקלטת כשהספר פתוח לפניהם . כשסיימנו להאזין לסיפור כתבתי על הלוח את שמות החיות ככותרות של שני טורים , וביקשתי מהם להציע לכל חיה מילים שמתארות אותה על פי הסיפור ( מתארות את התנהגותה , את מעשיה ואת הרגשותיה . ( הילדים הציעו מילים מתארות לכל חיה , ואני רשמתי אותן על הלוח . באמצעות פעילות זו כיוונתי את הילדים לגלות מאפיינים ייחודים של הסנאי והאריה בסיפור שלפנינו . התבוננו ברשימה של המילים המתארות , ושמנו לב שיש כמה מילים שמתארות גם את הסנאי וגם את האריה ( למשל מסכן , כועס . ( שאלנו את עצמנו אם זה בסדר . חזרנו אל הסיפור , ומצאנו שלפעמים מתאים לומר שהסנאי מסכן או כועס , ולפעמים אפשר לתאר באותן מילים את האריה . הסכמנו שבמהלך הסיפור משתנה התנהגותן של החיות ומשתנה גם מצב רוחן . כפעילות מסיימת ( ומסכמת ) של חלק זה , ביקשתי מהילדים לכתוב על דף את שמות גיבורי הסיפור , ליד כל שם לרשום את המילה שהכי מתארת את הגיבור , ולעצב את המילים בצורה ובצבע . תוך כדי העבודה הם שיתפו זה את זה בבחירותיהם ובהחלטותיהם . בסוף השיעור ביקשתי מהילדים למצוא ולהביא לכיתה סוגים שונים של אריות וסנאים : חיות-בובות ; גלויות , תמונות וציורים ; איורים בספרים ועוד . בירור lu / inn 'nuni / jv' לקראת השיעור הזה ארגנתי את הכיתה באופן אחר . סידרתי את כל שולחנות התלמידים בצורת ח , העמדתי בפינה שני שולחנות מכוסים במפה , ועל הקיר ליד השולחנות תליתי פוליגלים . הילדים הביאו לכיתה אריות וסנאים מכל מיני חומרים ובכל מיני גדלים והניחו אותם לבקשתי על שולחנותיהם . אחר-כך כל תלמיד הציג את ה " אוצרות " שהוא הביא . סיפרתי

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר