עמוד:2

. 5 התלמיד ידע לאתר במפה את המקומות הנלמדים ויכיר היטב את מפת ארץ ישראל . . 6 התלמיד יכיר את בעיות ההתיישבות בארץ בעבר , בהווה ובעתיד , ויהיה ער להן . . 7 התלמיד ידע לנסח את הבעיה המר כזית בכל תחום שהוא לומד . . 9 התלמיד יכיר סוגים שונים של מנהיגות בארץ ישראל במהלך ההיסטוריה של העם ושל המדינה . . 10 התלמיד ידע , יכיר ויבין כי לאחר מאבק ממושך זכה העם לעצמאות וחזר להיות עם חופשי בארצו . . 11 המורה יוודא כי המושגים , העובדות , התהליכים והמיומנויות הובנו היטב בכל נושא .   הספר משלב בין לימוד יסודי של המקרא בדרך מעניינת , עדכנית ופעילה , לבין לימוד בתפיסה אינטגרטיבית מתוך זיקה לתחומי ידע אחרים , קיי מים בו מיקוד דיסציפלינרי במקרא והשלמות בין תחומיות במקצועות כמו ספרות ולשון , גי אוגרפיה ומולדת . ייחודו ב מגוון ה נושאים הק שורים לארץ ישראל , לציונות , לאישים ולאירועים משמעותיים הנ קשרים לציר המרכזי והמוביל – התנ " ך . ניתן דגש על טיפוח השפה העברית ופיתוחה : טיפוח ההבעה בכתב ובעל פה . הספר מדגיש במידה מרובה את ידיעת ארץ ישראל , כולל מיומנויות המפה , שליטה והתמצאות במפות ישראל . הספר מ זמן ללומדים ' מפגשים ' רבים עם אישים ועם אירועים מתולדות הציונות והמדינה . התכנית לשיפור הוראת המקרא : כיצד אפשר ללמד את הטקסט המקראי העתיק בעולם המידע האינסופי , הזמין והמהיר ? כיצד מעניקים רלוונטיות לסוגיות המרכזיות בספרי המקרא בעולמם של התלמידים במאה ה עשרים ואחת ? כיצד ניתן להשיב את המקרא למקומו הראוי והמרכזי בחברה הישראלית ? סוגיה זו מציבה אתגר משמעותי בפני מורים ומחנכים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר