עמוד:7

סביבה כזאת מעודדת טיפוח לומד בעל מכּוונּות עצמית . התלמיד עשוי למצוא בספר נושאים רלוונטיים לעולמו ולפתח אותם , וכך לפע ול מתוך הנעה פנימית ואחריות ללמידתו . בספר קיים מגוון רחב של פעילויות בדרגות קושי שונות , משימות המיועדות לעבודה עצמית , פעילויות המיועדות לעבודה בקבוצה , ופעילויות המתאימות למליאת הכיתה ; יש בו משימות התומכות בהבנת הנקרא ובניתוח המסרים העיקריים , משימות המעלות לדיון בעיות ודילמות , משימות המיועדות לפיתוח החשיבה של הלומד , ומשימות חקר המכוונות את התלמיד למקורות המצויים מחוץ לספר הלימוד . לסיכום , הספר פותח ללומד כמה אפשרויות : . 1 לימוד מתוך ספר לימוד מגוון ועשיר , בסגנונות למידה וחשיבה שונים . . 1 פיתוח כישורי חשיבה מסדר ג בוה . . 3 טיפוח מכּוונות עצמית . . 4 טיפוח שיתוף פעולה עם לומדים אחרים . . 5 הדגשת הרלוונטיּות של התכנים הנלמדים לעולמו של התלמיד . הספר פותח גם למורה כמה אפשרויות : . 1 אוטונומיה בבחירת התכנים הבסיסיים ) תוכני הגרעין ( ותוכני ההרחבה , תוך הפעלת שיקול דעת בתחומי הלומד , המקצוע והחברה . . 1 היענות לשונּות בין התלמידים על ידי מתן כלים ואמצעים המאפשרים הפעלת דרכי הוראה מגּוונות והקצאת פרקי זמן שונים ללומדים השונים . ארגון התכנים ודרך הצגתם מאפשרים למורה לתכנן ולבצע מצבי למידה של יחידים , של קבוצות ושל מליאת הכיתה . . 3 פיתוח דרכי הערכ ה חלופיות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר