|
עמוד:3
פ תח דבר המדריך למורה שלפניכם מלווה את ספר הלימוד " ישראל במאה " 11-ה המיועד לתלמידי החטיבה העליונה ומותאם לתוכנית הלימודים החדשה . הספר מספק סביבת למידה עשירה , ואפשר להשתמש בו בצורות מגוונות שעל חלקן נעמוד במדריך זה . מה הופך את ספר הלימוד " ישראל " לסביבת למידה ? הספר כולל את התכנים הנדרשים ללימוד הנושא על פי תכנית הלימודים החדשה בגיאוגרפיה , תכנים שהם רלוונטיים מאוד לתלמיד הישראלי הניצב בפתח המאה . 11-ה התכנים מוצגים באמצעות מקורות מידע מגוונים : טקסטים , מפות , תמונות , דיאגרמות , טבלאות , גרפים ועוד . הספר כולל מגוון של פעילויות מסוגים שונים ובדרגות קושי שונות . בספר הפניות לספרייה הווירטואלית של מטח , ובה נמצאים מאות פריטים בנושאי הלמידה השונים : מאמרים , אתרי אינטרנט , תמונות , נתונים ועוד . סביבה לימודית זאת עשויה לסייע לכם לכוון את התלמידים לרכוש ידע והבנה של תופעות , ל הכיר תהליכים ועקרונות מרכזיים בגיאוגרפיה של ישראל , וכן להבין ולנתח את הקשיים והדילמות שמדינת ישראל ניצבת בפניהם . בפתח המדריך למורה אנו מבקשים ליידע אתכם בשני כלים העשויים להיות לכם לעזר רב : את ספר הלימוד , כמו גם נושאי לימוד אחרים בגיאוגרפיה ופיתוח הסביבה , מלווה אתר אינטרנט שכתובתו http : // geo . cet . ac . il באתר מצויים מאגר מידע , מצגות , תמונות , סרטוני וידיאו וכן מערכי שיעור ופעילויות נוספות על אלה שבספר הלימוד . באמצעותם תוכלו לגוון ולהעשיר את ההוראה , להתאים את חומר הלימוד להוראה בכיתה ההטרוגנית ולשלב אירועים אק טואליים בהוראת נושאי הלימוד . אנו ממליצים לשלב בהוראת הנושא סיורים לימודיים מחוץ לכיתה . סיורים רבים תוכלו לערוך בסביבתכם הקרובה וליישם בהם את תוכני הלימוד .
|
|