עמוד:14

א . דפי מושגים התלמידים יכינו דף לכל מושג . בדפים אלה הם יסבירו את המושגים וימחישו אותם בדרכים שונות : בתמונות , באיורים , בכתבות , במושגים נלווים , בהבעת דעה ועוד . הכנת דף מושג היא פעילות אקטיבית , שיש בה התנסות מעשית חשובה לתהליך הלמידה . שימו לב : . 1 הצעות להמחשה – חשוב להכין לתלמידים רשימה של הצעות רבות ומגוונות להמחשה של המושגים . . 2 מקור למידע ולתמונות – רצוי להפנות את התלמידים אל הספר הדיגיטאלי ולאתרי אינטרנט אחרים כמקור למידע ולתמונות . . 3 מפתח המושגים – להכנת דפי המושגים אפשר להשתמש במפתח המושגים שבסוף הספר , המכיל הפניות למקומות שהמושג מופיע בהם . . 4 הכנת קלסר כיתתי , או איסוף המושגים במרחב האינטרנטי של הכיתה . . 5 בחירת הדף המוצלח ביותר – מדי שבוע אפשר להציג בפינת המושגים דף מוצלח במיוחד . . 6 חזרה על המושגים – בעזרת דפי המושגים אפשר לחזור על המושגים שנלמדו . מקום המושגים בתכנית יש מושגים רבים מתחום הגיאוגרפיה הפיזית שהתלמידים פוגשים בספר לימוד זה לראשונה , וחלק נכבד מהם אינו פשוט להגדרה וגם להבנה . מכיוון שמושגים אלה הם אבני דרך חשובות ביותר להבנת נושאי הלמידה , הם קיבלו מקום מיוחד בספר : כל מושג שנמצא ברצף הטקסט – מובלט ומוגדר בטקסט , ולרוב גם מקבל הדגמה והמחשה בתמונה או באיור , בנוסף המושגים המרכזיים המוזכרים בטקסט מצוינים בתחתיתו של כל עמוד . בסוף הספר מופיע מפתח מפורט של כלל המושגים בספר . לביסוס ולפיתוח הבנת המושגים יש דרכים שונות . נמליץ על שתי דרכים , ונפרט אותם . א . דפי מושגים ב . מיפוי מושגים

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר