עמוד:71

מי מרכיב משקפי שמש ? המטרה : לערוך סקר כדי לזהות מי מרבה להרכיב משקפי שמש ומי ממעט להרכיבם . מהלך הפעילות : א . התחלקו לקבוצות של 4-2 תלמידים . ב . ערכו סיעור מוחות ביניכם , וציינו את כל הסיבות שבגללן אנשים מרכיבים משקפי שמש . ג . העלו השערות : בקרב אילו אוכלוסיות לדעתכם תמצאו יותר אנשים שמרכיבים משקפי שמש ובאילו תמצאו פחות ? למשל : בקרב נשים או בקרב גברים , בקרב מבוגרים או בקרב בני נוער , בקרב בעלי עיניים בהירות או בקרב בעלי עיניים כהות וכדומה . ד . הכינו שאלון לאיסוף מידע , בהתאם לסיעור המוחות שעשיתם ולהשערות שלכם . אל תשכחו לברר פרטים חשובים כגון מין , גיל , צבע עיניים והרגלי הרכבת משקפי השמש . תוכלו גם לנסח משפטים שונים ולבקש מן הנשאלים לדרג את מידת ההסכמה שלהם ( מסכים , מסכים במידה מועטה , לא כל כך מסכים , לגמרי לא מסכים . ( דוגמאות למשפטים : הרכבת משקפי שמש גורמת לאדם להראות מושך יותר . מי שמרכיב משקפי שמש אינו מעוניין שידעו מה הוא באמת מרגיש . ה . ערכו את הסקר : ראיינו 30-20 נשאלים בעזרת השאלון . ו . סכמו את התוצאות . תכננו את הדרך שבה תארגנו את התוצאות : בטבלה , בגרף וכדומה . אם תבחרו להכין גרף , החליטו איזה סוג גרף ( עוגה , עמודות וכדומה ) מתאים להצגת התוצאות . אם כמה קבוצות שואלות את אותן השאלות , כדאי לאחד את התוצאות שלהן יחדיו . האם התוצאות מצביעות על אוכלוסייה כלשהי הנוהגת להרכיב משקפי שמש לעתים קרובות ? מי היא ? ז . תכננו פעולה שמטרתה להגביר את המודעות להרכבת משקפי שמש באוכלוסיות שממעיטות להרכיבם .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר