|
עמוד:כ
מבנה היחידה הפרקים בספר חמישה פרקים . התבניות הלימודיות בפרק זה נלמד ש ... בראש כל פרק מוצגים הרעיונות המרכזיים שיילמדו בו . מושגים שנכיר : בראש כל פרק מוצגים המושגים המרכזיים שיילמדו בו . מבוא להלן תפקידי המבוא הכתוב בתחילת כל פרק : תיאור נושא הפרק וחשיבותו במארג הלמידה של מדעי החיים ; קישור של נושאי הפרק הנוכחי לנושאים בפרקים הקודמים ; גירוי ללמידה של הנושא בהצגת שאלות מאתגרות לתלמידים . מילון מונחים בשולי העמודים מבוארים מונחים שונים המשולבים בפרק . פעילות : אל הרשת הפניות חוזרות לפעילויות ברשת , שבעזרתן יכולים התלמידים לתרגל מיומנויות תקשוב באמצעות הדמיות , ניסויים וירטואליים , פעילויות אינטראקטיביות , משימות חקר , דיונים ועבודה שיתופית ברשת . הידעתם ? הארת נושא כלשהו באור מעניין ומפתיע . הרחבה תבנית זו אינה מיועדת לכלל הכיתה אלא לתלמידים המתקדמים ולמתעניינים . תבנית המרחיבה את ידע התלמידים על תופעות , על תהליכים ועל עקרונות המוצגים בפרק . סיכום סיכום הרעיונות המרכזיים שנלמדו בפרק . שאלות סיכום שאלות המסכמות את כל הנושאים שנלמדו בפרק . השאלות מגוונות ודורשות רמות חשיבה שונות : ידע , הבנה ויישום . משימות למידה היחידה כוללת התנסויות למידה מגוונות , בסוגי משימות שונים : ניסויים - במשימות אלו התלמידים מבצעים ניסויים ורוכשים מיומנויות של חקר מדעי , ובהן שאילת שאלות חקר , תכנון ניסוי , העלאת השערות , איסוף תוצאות ועיבודן , הסקת מסקנות , יצירת הכללות ופרשנות . בעקבות הניסויים התלמידים נשאלים שאלות הבנה ויישום .
|
|