עמוד:י

פעילות כיתתית מתוקשבת : הכנת אלבום כיתתי בנושא תקשורת בין בעלי–חיים בפעילות זאת התלמידים מאתרים ואוספים מידע טקסטואלי ומידע חזותי ברשת , בנושא תקשורת בין בעלי–החיים . התלמידים מתבקשים להכין אלבום כיתתי שבו יוצגו תמונות , קישורים לסרטים ומידע תמציתי . מומלץ להכין את האלבום בסביבת , Google docs המאפשרת עבודה שיתופית ברשת . פעילות מתוקשבת : אני רואה , אני פועל באתר האינטרנט הילקוט הדיגיטלי לחט"ב - מדע וטכנולוגיה : www . ebaghigh . cet . ac . il הפעילות בנויה כהדמיה הממחישה את תפקידו של המוח בעיבוד המידע המגיע אליו - מקליטת הגירוי ועד יצירת התגובה ההולמת . פעילות מתוקשבת : העור העוטף את גופנו באתר האינטרנט הילקוט הדיגיטלי לחט"ב - מדע וטכנולוגיה : www . ebaghigh . cet . ac . il הפעילות כוללת הדמיה המציגה קטע מוגדל של עור האדם מזוויות שונות . בהדמיה נראים תאי החישה השונים המצויים בעור ( קולטנים , ( המאפשרים לקלוט מידע מהסביבה ולהעבירו למוח דרך מערכת העצבים . פעילות מתוקשבת : מבט על העין באתר האינטרנט הילקוט הדיגיטלי לחט"ב - מדע וטכנולוגיה : www . ebaghigh . cet . ac . il הפעילות כוללת הדמיה המציגה מודל תלת ממדי של גלגל העין , שאפשר לסובב אותו כדי לראות את מבנה העין ואת החלקים המשתתפים בתהליך הראייה מכיוונים שונים . הפעילות גם מאפשרת בדיקה עצמית של ההיכרות עם כל אחד מחלקי העין ועם תפקידו . פעילות מתוקשבת : ליקויי ראייה ותיקונם באתר האינטרנט הילקוט הדיגיטלי לחט"ב - מדע וטכנולוגיה : www . ebaghigh . cet . ac . il זו פעילות בחירה , היא מעמיקה בנושא הראייה ובנושא ליקויי הראייה , ועוסקת בקוצר ראייה , ברוחק ראייה ובתיקונם באמצעות עדשות המשקפיים . פעילות מתוקשבת : האוזן והשמיעה באתר האינטרנט הילקוט הדיגיטלי לחט"ב - מדע וטכנולוגיה : www . ebaghigh . cet . ac . il הפעילות כוללת הדמיה של תהליך השמיעה המתרחש באוזן : המסלול שגלי הקול עוברים מרגע שהם נכנסים אל תעלת השמע ועד שהם מגיעים לעצב השמיעה , היווצרות הדחף העצבי והגעתו אל מרכז השמיעה במוח . פעילות זו מאפשרת להכיר את חלקי האוזן השונים . פעילות מתוקשבת : משמע אוזניים באתר האינטרנט הילקוט הדיגיטלי לחט"ב - מדע וטכנולוגיה : www . ebaghigh . cet . ac . il הפעילות כוללת הדמיה המדגימה את הפרש הזמנים שבהם מגיע קול אל כל אחת מהאוזניים , המאפשר לזהות את הכיוון של מקור הקול . פעילות זו ממחישה מהו היתרון בכך שיש לנו שתי אוזניים . פרק רביעי : רבייה בצמחים , בבעלי–חיים ובאדם הפרק עוסק בחשיבות הרבייה להמשך קיום החיים והמינים בטבע , ובצורות הרבייה השונות ביצורים החיים : רבייה זוויגית , רבייה אל–זוויגית וההבדלים שביניהן . נושא הרבייה נדון הן ברמת המקרו ( היצורים החיים ) הן ברמת המיקרו ( התאים . ( הפרק מציג את מבנה מערכת הרבייה ואת תפקודה בצמחים , ואת תהליך הרבייה הזוויגית בצמחים ( בדגש על שלבי ההאבקה והפצת זרעים . ( הפרק דן גם במבנה ובתפקוד של מערכת הרבייה באדם ובתהליך הרבייה הזוויגית בבעלי–חיים ובאדם ( מחזור הביוץ והווסת , הורמונים . ( פרק זה עוסק בהתאמה של תהליך הרבייה לתנאי הסביבה ( הפריה פנימית והפריה חיצונית , ( במגוון הדרכים של תקשורת בין–זוויגית במינים שונים ובחשיבותן לתהליך הרבייה . הפרק מתאר את מחזור החיים ואת התפתחות העובר בצמחים , ואת הגדילה וההתפתחות מעובר לבוגר בבעלי–חיים שונים , ובהם האדם . מלבד ההיבטים הביולוגיים של נושא הרבייה , הפרק מציג גם היבטים טכנולוגיים של התערבות האדם בתהליכי הרבייה וההתפתחות של בעלי–חיים , של צמחים וגם של עצמו , והשפעתם על הפרט , על החברה ועל הסביבה . הפרק דן בבעיות בריאותיות הקשורות לתפקוד מערכת הרבייה ובאמצעי הטיפול בהן .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר