עמוד:30

ד . תרגול נוסף בכיתה בוחרים נציג למועצת התלמידים של בית הספר מבין 6 מועמדים . בין המועמדים יש 4 בנות ) הילה , דפנה , מרים ודינה ( 2–ו בנים ) אסף ובני . ) תהליך הבחירה נעשה באמצעות הטלת מטבע . אם התקבלה תמונה - תייצג בת את הכיתה . הנציגה תיבחר באקראי מבין ארבע הבנות . אם התקבל מספר - ייצג בן את הכיתה . הנציג ייבחר באקראי מבין שני הבנים . א . סרטטו דיאגרמת עץ המייצגת את כל התוצאות האפשריות . ב . כתבו את כל ההסתברויות ליד הענפים . נמקו את חישוביכם . משה , דורית , אסנת , שלמה ואברהם נבחרו לוועד הכיתה . הם החליטו שיושב–ראש הוועד ייבחר בהגרלה שתיעשה כך : בשלב הראשון יטילו מטבע הוגן , והתוצאה תקבע אם היושב–ראש יהיה בן או בת . אם תתקבל תמונה - תיבחר בת . אם יתקבל מספר - ייבחר בן . אם ייקבע שייבחר בן - תיערך הגרלה בין הבנים באמצעות פתקים באופן אקראי . אם ייקבע שתיבחר בת - תיערך הגרלה בין הבנות באמצעות מטבע נוסף . סרטטו דיאגראמת עץ , ובעזרתה מצאו את ההסתברויות של התוצאות : א . תיבחר בת . ב . תיבחר אסנת . ג . ייבחר בן . ד . ייבחר משה . ה . ייבחר יושב–ראש ששמו מתחיל באות א . בקופסה יש 24 כדורים קטנים וגדולים בשני צבעים : אדומים וכחולים . בטבלה מופיעות השכיחויות של סוגי הכדורים . לשירה ולגילה יש מכונת הגרלה המוציאה כדור מהקופסה באופן אקראי . שירה וגילה משחקות במשחק : בכל " סיבוב " של המשחק המכונה מוציאה כדור . אם הכדור אדום - שירה זוכה בנקודה , ואם הכדור כחול - גילה זוכה בנקודה . לפני ה " סיבוב " הבא הן מחזירות את הכדור לקופסה . א . בנו דיאגראמת עץ המתארת את התוצאות האפשריות ב " סיבוב " אחד של המשחק . ב . חשבו בעזרת הדיאגראמה את ההסתברות לקבל כדור קטן אדום . בדקו את תשובתכם . ג . חשבו בעזרת הדיאגראמה את ההסתברות לקבל כדור גדול אדום . בדקו את תשובתכם . ד . מצאו את ההסתברות של כל אחת מהבנות לזכות בנקודה ב " סיבוב " אחד של המשחק . האם המשחק הוגן ? הסבירו . ה . המכונה התקלקלה , ועכשיו הבנות מוציאות את הכדור מהקופסה בעצמן . איזה כדור כדאי לשירה להוציא : קטן או גדול ? איזה כדור כדאי לגילה להוציא : קטן או גדול ? הסבירו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר