עמוד:25

נחזור למצב דומה לזה שבמשימה 6 בעמוד . 14 נוגה ומיכל עורכות ביניהן הגרלה בעזרת שני גלגלי מספרים . הן מסובבות את המחוגים של שני הגלגלים כך שמקום עצירתם אקראי , ומחשבות את מכפלת המספרים המתקבלים בשני הגלגלים . אם תוצאת המכפלה היא חיובית - נוגה זוכה . אם תוצאת המכפלה היא שלילית - מיכל זוכה . דיאגרמת העץ שלפניכם מתארת את ההגרלה כניסוי דו–שלבי . א . אילו מענפי העץ מייצגים הסתברויות מותנות ? הסבירו מהן ההסתברויות האלה . ב . מה ההסתברות שבגלגל B יתקבל מספר שלילי ? ג . מה ההסתברות שבגלגל B יתקבל מספר שלילי בהינתן שבגלגל A התקבל מספר חיובי ? התקבל מספר שלילי ? ד . האם מידע על המספר שהתקבל בגלגל A משפיע על ההסתברות לקבל תוצאה מסוימת בגלגל ? B ה . מה ההסתברות שנוגה תזכה בהינתן שבגלגל A התקבל מספר חיובי ? התקבל מספר שלילי ? ו . האם מידע על המספר שהתקבל בגלגל A משפיע על ההסתברות שנוגה תזכה ? מטילים מטבע הוגן . אם מתקבלת תמונה , מוציאים כדור משק המכיל חמישה כדורים : - 3 אדומים ; - 2 לבנים . אם מתקבל מספר , מוציאים כדור משק אחר המכיל ארבעה כדורים : - 3 אדומים ; - 1 לבן . א . סרטטו דיאגרמת עץ המייצגת את המצב המתואר . סמנו ליד כל ענף את ההסתברות המתאימה . ב . אילו מענפי העץ מייצגים הסתברויות מותנות ? הסבירו מהן ההסתברויות האלו . ג . מהי ההסתברות להוציא כדור לבן בהינתן שבהטלת המטבע התקבלה תמונה ? ד . מהי ההסתברות לקבל תמונה במטבע ולהוציא כדור לבן ? ה . הסבירו את ההבדל בין סעיף ג לסעיף ד . ו . מהי ההסתברות להוציא כדור לבן ? ז . מצאו שתי דרכים לחשב את ההסתברות להוציא כדור אדום .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר