עמוד:14

נוגה ומיכל עורכות ביניהן הגרלה בעזרת שני גלגלי מספרים . הן מסובבות את המחוגים של שני הגלגלים כך שמקום עצירתם אקראי , ומחשבות את מכפלת המספרים המתקבלים בשני הגלגלים . אם תוצאת המכפלה היא חיובית - נוגה זוכה . אם תוצאת המכפלה היא שלילית - מיכל זוכה . דיאגרמת העץ שלפניכם מתארת את ההגרלה כניסוי דו–שלבי . א . מהם השלבים של הניסוי הזה ? הסבירו מה מייצג כל ענף בדיאגרמת העץ . ב . רשמו ליד הענפים את ההסתברויות המתאימות . נמקו את חישוביכם . ג . סמנו בדיאגרמה את צירופי הענפים המייצגים את התוצאה " נוגה זוכה . " כמה צירופי ענפים סימנתם ? בכד יש 5 כדורים : 3 כדורים אדומים 2–ו כדורים לבנים . א . מוציאים באקראי כדור מהכד , רושמים את צבעו ומחזירים אותו לכד . מוציאים כדור נוסף ורושמים את צבעו . סרטטו דיאגרמת עץ ורשמו את ההסתברויות המתאימות ליד ענפי העץ . ב . מוציאים כדור מהכד , רושמים את צבעו , ובלי להחזיר אותו לכד מוציאים כדור נוסף ורושמים את צבעו . סרטטו דיאגרמת עץ ורשמו את ההסתברויות המתאימות ליד ענפי העץ . ג . הסבירו את ההבדלים בין הדיאגרמות שסרטטתם . לפעמים , לאחר השלב הראשון יש שינוי במצב הגורם לשינוי בהסתברויות . דוגמה כאשר מוציאים כדור משק ולא מחזירים אותו , כמות הכדורים בשלב השני שונה מכמות הכדורים בשלב הראשון , ולכן גם ההסתברויות משתנות . בוועד השכבה של כיתות ט בבית הספר " לבנון " יש שני בנים ושתי בנות . לפני יום הזיכרון החליטו חברי הוועד לבחור שני נציגים מביניהם לארגון הטקס . בשלב הראשון בחרו באקראי נציג אחד מבין 4 חברי הוועד . בשלב השני בחרו באקראי נציג נוסף מבין 3 חברי הוועד הנותרים . א . סרטטו דיאגרמת עץ מתאימה וסמנו בה את צירוף הענפים המייצג את התוצאה " נבחרו בן ובת לארגון הטקס . " ב . כתבו את ההסתברויות המתאימות ליד ענפי העץ .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר