עמוד:98

ש אלות . 1 איזו פרשנות ( לאיסור ההסגרה ) דוחה כאן פרופ אנקר ? מדוע , לדעתכם ? . 2 למה מתכוון פרופי אנקר כאומרו כי ההלכה הזאת מבוססת "על חובה מיו חדת של קידוש השם ולא על איסור רצח ? " במה בדיוק מתבטא כאן קידוש השם , ומי הוא המקדש ? היזכרו , מהו המקרה המיוחד שבו מותר , לפי ההלכה , להסגיר יחיד למען רבים . מדוע , לפי דעתו של אנקר , במקרה כמו זה מיתרת הסגרה ? ( שימו לב שלפי פרשנותו המיוחדת של אנקר , היתר ההסגרה במקרה מיוחד זה הלא הכרחי ולא רק אפשרי . מדוע במקרה זה חייבים להסגיר ?( האם פרשנותו של אנקר עומדת בסתירה לזו של אטלס ? האם לפי פרשנותו של אנקר החיים אינם בהכרח "ערך מוחלט ? " ( רמז : חשבו על הדרכים השונות האפשריות למימוש "הערך המוחלט" של החיים ( . האם יש מקרים שבהם עשוי להיות הבדל בהכרעה בין עמדתו של אטלס לבין זו של אנקר ? ( רמז : חשבו על מקרה שבו יחיד מסכן את הרבים , אך אין מדובר בו בדרישת הסגרה שרירותית של טרוריסטים (' . ברני פינק , אנדרטה לחיילים יהל 7 ים ששירתי בצ . בא 7 ת בעלות הברית וביחידות הפרטיזנים , "יד ושם , " ירושלים

מעלות הוצאת ספרים בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר