עמוד:92

ז , רמב"ם : פסק ההלכה כדרכו בספר "משנה תורה / ' מסכם הרמב"ם את הסוגיה התלמודית למקורותיה השונים בשפה ברורה , קצרה ותמציתית . בתוך כך , כדי להגיע למסקנה משפטית אחידה , הוא גם מכריע ( על פי כללים מסוימים ) בין מחלוקות שונות שנזכרו בתלמוד . שימו לב לפסיקתו של הרמב"ם בסוגיה שלנו . וכן אם אמת ל י הם גויים : ' תנו ל"נו אחד מכם ונהךגנו , ואם ל י או - נהרג כל י כם . , '' יהרגו כל י ם ואל ימסרו ל י הם נפש ארזת מישראל . ואם יחדוהו ל י הם ואמרי : ' תנו ל י נו פל * וני או נהרג את כל י כם , ' אם הןה מ חיב מיתה כשבע בן בכרי - יתנו אותו להן , ש אלות . 1 סכמו בלשונכם את ההסברים השונים המובאים כאן לביקורתו של אליהו . כיצד מחייבת " מידת ה חסידות" לנהוג , לפי כל אחת מן התשובות ? . 2 איזו מבין תשובות המפרשים נראית בעיניכם מתאימה יותר למעשה בעולא בר קושב ? נמקו . ה ציעו תשובות אפשריות טספות . . 3 לפי אחר הפירושים , "גילוי אליהו" הוא מעין הארה פנימית , ביטוי לבהירות פנימית של האדם , מצב שבו הוא שלם עם עצמו . כיצד ניתן , לפי זה , להבין את ביטול ההתגלות לרי יהושע ואת הביקורת על מעשהו ? כיצד נתאר מצב מעין זה בלשוננו ?

מעלות הוצאת ספרים בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר