|
עמוד:88
יתרה מזו , בהקשר זה ניתן להפעיל את הכלל התלמודי הידוע "דינא דמלכותא — דינא" = ) דין המלכות - הוא הדין . ( לפי כלל זה , חוק המלכות הוא חוק תקף גם תחת שלטון לא יהודי . הנתינים היהודיים חייבים על פי ההלכה לקיים את דיני המלכות כדי להבטיח את החוק והסדר במדינה . וכן גם לענייננו , אם המבוקש עבר על דיני המלכות , מותר להסגירו לידיה . ש אלות חזרן וקראו את השאלות ri ו 2 יגי שבמקור אי לעיל ( עמי . ( 84 נוכח מחלוקתם של ריש לקיש ור' יוחנן בתלמוד הירושלמי ; כיצד , לדעתכם , ישיב כל אחד מהם על השאלות הללו ? . 2 א . סכמו בלשונכם את כל התנאים שהוזכרו במקורות השונים דלעיל , המאפשרים להתיר הסגרת יחיד למען הצלת רבים ( חמישה תנאים . ( ב . נסו להסביר , אילו עקרונות מוסריים עומדים מאחורי התנאים השונים ( כלומר , מדוע יש באותם תנאים כדי להתיר את ההסגרה ?( ג . אילו מבין התנאים השתים שציינתם נראים לכם מספיקים ומוצדקים כדי להתיר את ההסגרה ? נמקו את קכיעתכס . ד . האם תוכלו להציע תנאים אחרים נוספים ? אם כן , פרטו את הצעותיכם . אנטיוכוס אפיפנס הרביעי , מלך סוריה וצבאו לפני חו מות ירושלים
|
|