עמוד:6

נותנים לילדים את הטקסט שבעמודים , 8-7 וקוראים אותו לפניהם בקול . מבקשים מהילדים לקרוא שוב את הקטע , בקריאה דמומה , ולסמן דברים שאינם מובנים להם . הערה דידקטית : מטרת הקריאה של הטקסט היא העברת מידע לתלמידים בנושא תחיית השפה העברית , ולא לימוד מכוון של מיומנויות ההבנה . לכן חשוב לתמוך כמה שיותר בהפקת המידע ממנו . הטקסט עמוס מידע , ולכן ההמלצה היא קריאה של המורה , קריאה החוזרת שלו על ידי התלמידים , והמשך התיווך של המורה . כל אלה יאפשרו לבסס את הרקע לפעילויות ההמשך . אם התלמידים אינם מכירים את התופעות הלשוניות המוזכרות בקטע בשמותיהן ( שורש , תבנית , תחילית , סופית , ( כדאי להקדיש זמן להצגת השמות לפני הקריאה ולהסברם ( כולל דוגמאות . ( נותנים לילדים את דפי הפעילות בעמודים . 10-9 רצוי להנחות אותם לעבוד עליהם בקבוצות או בזוגות . דפי הפעילות האלה עוזרים לתלמידים להבין את הטקסט ברובד הגלוי וברובד המשתמע . בזמן שהתלמידים מבצעים את המשימות , ניגשים ועוזרים לתלמידים שזקוקים לתיווך הדוק יותר . לפני פעילות ד ( עמוד ( 10 כדאי להקנות בכיתה את המילה לועזית , לעז - לשון עם זר , כי בפעילות הסיכום תהיה התייחסות לשלטים בלועזית .

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר