עמוד:23

כאן מזומן לילדים מפגש עם טקסט דיגיטלי , כלומר טקסט דינמי המורכב מהרבה פיסות מידע המוגשות באופנים שונים ( למשל : מידע כללי לעומת מידע עדכני משתנה , ( המאפשר קבלת מידע נוסף או שירותים בלחיצת כפתור , ומאפשר גם ליצור דיאלוג עם נציגי הרשות . בדף כזה ' מקופל' מידע רב ומגוון , שנותן לתושבי העיר תמונה רחבה על הנעשה בה מהיבטים שונים . ההתבוננות בדף הזה תהיה גם מזווית מבט אוריינית וגם מזווית המבט של מי שלומד את הפרק "הרשות המקומית" בספר הלימוד . הפגישה של התלמידים עם דף הבית של עיריית קריית שמונה יהיה מכוון מטרה ( המטרה תופיע בפירוט המשימה בהמשך , ( אך למעשה כוונת המפגש היא ללמוד להפיק מידע ממוקד מתוך טקסט עתיר מידע כמו אתר אינטרנט . בזוגות : המשפחה שלכם מתכננת לעבור דירה לקריית שמונה כי אימא שלכם קיבלה עבודה ברשות המקומית . אתם תגורו ברחוב דן מס' 4 בקריית שמונה . א . אתם מעוניינים להמשיך להתאמן בטניס , כפי שעשיתם עד כה . חפשו מידע באתר על חוגי הטניס בעיר . ב . אתם סקרנים לדעת באיזה בית ספר תלמדו . נסו למצוא באתר אילו בתי ספר הכי קרובים לכתובת שבה תגורו . ג . אילו מוסדות ציבור נוספים שמעניינים אתכם נמצאים בקרבת מקום ( כגון ספרייה , מתנ"ס ?( ד . לחצו על אחד ה"כפתורים" בדף הבית של העירייה שמעניין אתכם . איזה מידע קיבלתם בדף שנפתח ? במליאה : משוחחים על הפעילות שנערכה בזוגות : שואלים את התלמידים - מה מאפיין את דף הבית ? האם היה קל להתמצא בו ? במה שונה חיפוש המידע באתר מחיפוש מידע בספר ? מסכמים את הדיון במליאה על המאפיינים של טקסט דיגיטלי ( טקסט שיש בו סוגים שונים של טקסטים , אפשר לבחור באיזה סדר לקרוא הטקסטים , לחיצה על קישור מובילה לטקסט נוסף . ( מנסים לברר במה הקריאה בטקסט כזה שונה מקריאה בטקסט רגיל ( כמו בספר . (

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר