|
עמוד:12
לפני קריאת הטקסט משוחחים עם התלמידים על התפקידים של הרשות המקומית / האזורית ביישוב שבו הם גרים . לדוגמה : שואלים האם ידוע להם מי מטפל בנושאים שונים ביישוב , כמו החלפת פנס רחוב שאינו דולק , הפעלת הספרייה הציבורית , וכו . ' מבררים עם התלמידים אם ביקרו בבניין הרשות , באילו נסיבות ביקרו , מה עשו , לשם מה . שואלים את התלמידים אם ידוע להם מי הוא ראש הרשות , מתי נבחר , מי בחר בו , מה הם יודעים עליו . שואלים אם הם מכירים אנשים המשמשים כחברי המועצה ברשות המקומית . בכיתות עם נגישות למחשבים ניידים או לאינטרנט ומקרן : מסיירים באתר של הרשות שבה גרים התלמידים ומפיקים ממנו מידע , כמו : מספר התושבים , מתי נוסד היישוב או היישובים השייכים לרשות , מקור השם של הרשות , ועוד ( אם אין נגישות למחשב , אפשר להפנות את התלמידים לעבודה בבית . ( הבהרת מושגים כותבים על הלוח את המילה רשות ושואלים את הילדים איזו מילה היא מזכירה . מפנים את הילדים למילון למציאת המילה . מבהירים שהמילה רשות היא מן השורש ר-א-ש והיא באה מן המילה ראשות . מסבירים שלעתים האות א' נעלמת , אינה נהגית ואינה נכתבת . אפשר להרחיב את העיסוק במילה ראש , כדי להבהיר את המשמעות המורחבת שלה , כגון : ראש ממשלה , ראש העירייה , ראש הרשות ( במקרה שהרשות אינה עירייה , ( ראש השולחן - תמיד משהו שנמצא מעל הכול .
|
|