|
עמוד:5
תיאור היחידה ליחידה זו נבחרו שלושה עמודים מהפרק "הרשות המקומית" מתוך ספר הלימוד במולדת , חברה ואזרחות - "לחיות יחד בישראל" לכיתה ד , הוצאת מטח ( נכון לימים אלה , זהו הספר היחיד המאושר על ידי משרד החינוך בנושא מולדת , חברה ואזרחות , ( ופעילות אחת מתוך חוברת הפעילויות המלווה את הספר . בנוסף לטקסטים אלה יוצג דף הבית של פורטל ( אתר ) העיר קריית שמונה . הטקסט האינטרנטי , בעל הרבדים השונים , מעמיד בפני המורה אתגר לא מבוטל . בשל אופיו של הטקסט והדרך השונה לגשת אליו , אין אפשרות לקבוע מראש את הפעילות של כל אחד מהתלמידים . מסלולי הקריאה שהתלמידים יבחרו והאסטרטגיות שהם יפעילו יהיו רבים ומגוונים . שיקולים בבחירת הטקסטים הטקסטים שנבחרו מייצגים את סוגי הטקסטים שהתלמידים פוגשים לצורך למידה עיונית : טקסט מידע בספר לימוד , פעילות בחוברת העבודה המלווה את ספר הלימוד , אתר אינטרנט . הטקסטים משלימים זה את זה מבחינת התכנים . טקסט המידע מציג לתלמידים הגדרות כלליות על הפעילות של הרשות המקומית ותפקידיה ; הפעילות בחוברת הפעילויות מעלה מחאה על הנעשה ברשות מקומית ומעוררת את התלמידים לחשוב על התפקידים השונים של הרשות ועל היכולת שלהם להשפיע ; ואתר האינטרנט מציג מידע משני סוגים : מידע ספציפי על מבנה מוסדות הרשות והעובדים בה , ומידע מחיי היומיום של התושבים והעיסוק בו מאפשר יישום של הנלמד במדיה הרלוונטית היום - הרשת . שיקולים בבחירת הטקסט מספר הלימוד מאפייני תוכן הטקסט לקוח מתוך ספר הלימוד "לחיות יחד בישראל ד , " ספר לימוד במולדת , חברה ואזרחות , עמודים . 80-78 הטקסט עוסק בתוכן שהוא רלוונטי לכל תלמיד – הרשות המקומית שבה הוא מתגורר . הטקסט מציג בקיצור את סוגי הרשויות בארץ , את תפקידי הרשות ואת בעלי התפקידים בה , וכן את הדרך הדמוקרטית שבה משפיעים התושבים על בחירת בעלי התפקידים ועל תפקודם . מאפייני מבנה טקסט רב-ייצוגי , המשלב קטעי מידע קצרים , איורים להמחשה , שאלות למחשבה , קומיקס , תרשים , שימוש בסמלילים , ועוד .
|
|