מתוך:  > כאן ביתי > מבוא

עמוד:4

הדגשים בתחום החינוך הלשוני הפקת מידע מטקסט בעל ריבוי ייצוגים לצורך למידה ממנו ( הטקסט מספר הלימוד . ( איתור מידע רלוונטי מטקסט אינטרנטי ושימוש בו . היכרות עם מבנה משפט של מונח והסבר . דגשים לשוניים : פעלים סתמיים , צירופים שמניים , שמות פעולה . הכרת מושגים בתחום הדעת : רשות מקומית , עירייה , מועצה מקומית , מועצה אזורית , מוסדות שלטון . המטרות בתחום מולדת , חברה ואזרחות התלמידים יתוודעו לעובדה שהחברה יצרה ארגונים ומוסדות שמטרתם לספק את צורכי הפרטים , את צורכי הקבוצות החברתיות השונות ואת צורכי החברה בכללותה . התלמידים יידעו שהאחריות לספק את צורכי הפרט ברשויות נופלת על נבחרי הציבור , כלומר על האנשים שהאזרחים בוחרים בהם בבחירות חשאיות . שיקולים לבחירת הנושא "הרשות המקומית" ( על פי תכנית הלימודים במולדת חברה ואזרחות , תשס"ג ) הפרק "הרשות המקומית" נבחר בשל התמקדותו בסביבה הציבורית הקרובה לתלמידים ובשל העקרונות האזרחיים המתקיימים בה : " לימודי האזרחות מתמקדים בסביבות הקרובות של התלמידים ומתרחבים אל סביבות רחוקות יותר " . " במסגרת לימוד התפקיד של הרשות המקומית ניתן לעסוק בעקרונות אזרחיים הרלוונטיים לחברת הילדים כגון : בחירות , ייצוגיות , מוסדות ציבור " . " במישור הציבורי חשוב לקיים שיח על תפקידיה של הרשות המקומית ( שיח פתוח לביקורת חיובית ולביקורת שלילית . ( שאלות כגון : איך אנחנו בתור אזרחים צעירים יכולים לדעת אם הרשות מתפקדת כהלכה ? " " עלינו לתת ללומדים את התחושה שיש להם יכולת להשפיע על סביבתם , לשנותה ולתרום לה " . המלצות לקריאה נוספת ( למורים ) תכנית הלימודים חינוך לשוני : עברית , שפה ספרות ותרבות , משרד החינוך , תשס"ג , עמ' 27-24 " קריאה תיאוריה ומעשה" כרך ד יחידה , 9 "הצד האחר של המטבע" סעיף 9 . 4 . 4 עמודים 214-211 " הטקסט הכתוב בעברית בת-ימינו . מאפיינים מבניים , תחביריים ולקסיקליים" עמנואל אלון , ליאורה גרליק , גילה שילה : תמה , תיאוריה ומעשה בהכשרת מורים , מכון מופ"ת

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר