עמוד:73

למיקרו-מעבד ונשמרת באוגר מיוחד הנקרא . IR ( Instruction Register ) לאחר קריאת ההוראה מצביע ההוראות מתעדכן ומצביע על הכתובת של ההוראה הבאה בתכנית . לאחר שההוראה הובאה אל המיקרו-מעבד , מעגלי פענוח ( שלא נתארם כאן ) מזהים את הפעולה הדרושה למימוש ההוראה – העברת הערך 0 Fh אל האוגר . AL בהוראה הזאת אין קריאה של אופרנדים מן הזיכרון , ולכן השלב הזה לא מתבצע . שלב הביצוע ההוראה מתבצעת באמצעות האוגרים ובאמצעות יחידה הנקראת ( Arithmetic Logic Unit ) ALU המבצעת את החישובים האריתמטיים והלוגיים . בביצוע הוראה זו אין חישוב אריתמטי או לוגי , והערך 0 Fh מאוחסן באוגר AL ללא המעורבות של ה . ALU- המיקרו-מעבד מוכן לביצוע ההוראה הבאה . הוראה הכוללת אופרנדים המאוחסנים בזיכרון מתבצעת בדרך דומה , למשל : ההוראה , MOV AL , STATUS שבה האופרנד STAUS הוא שם משתנה של תא בזיכרון . ההבדל הוא בביצוע השלב השלישי – שבו יש פנייה לזיכרון כדי לקרוא את הנתון שמאוחסן במשתנה . STATUS תרגיל 1 . 12 תארו את מחזור ההבאה והביצוע של ההוראה : MOV AL , 10 h לסיכום , ניתן לתאר באופן עקרוני ביצוע של תכנית בשפת סף כביצוע של מחזורי הבאה וביצוע כלהלן :

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר