עמוד:16

סדרות בקפיצות שוות של מספרים עשרוניים - עמודים 19-18 כיצד התלמידים משלימים סדרות של מספרים עשרוניים בקפיצות שוות ? בעזרת סימון קפיצות שוות על ישר המספרים אפשר להשתמש בדף ישרי המספרים המצורף בסוף החוברת לתלמיד . בעזרת השברים המתאימים דוגמה : התלמידים רושמים את סדרת השברים המתאימה : בעזרת פסי העשיריות התלמידים צובעים פסים לפי הסדרה הנתונה : על ידי ספירת המשך . תלמידים אוהבים להשלים סדרות . פעילויות של סדרות נתפסות כמעין חידות ולא כתרגילים שגרתיים , ולכן מומלץ לתת פעילויות בסדרות גם בהמשך - כתרגול נוסף וכגיוון לפתיחת שיעור . תלמידים גם אוהבים להמציא סדרות - ההמצאה מעודדת אותם לכתוב סדרות מסובכות ולערוך חישובים מסובכים בעל פה . ראו בהמשך הצעה לפעילות כיתתית שנמצאה חביבה על התלמידים . דף ישרי המספרים שבסוף החוברת בשלב זה בלימוד מספרים עשרוניים ( עשיריות ) מתאים להשתמש בישר המספרים העליון . הנה הצעות לפעילויות נוספות : א . הגיעו בקפיצות של 0 . 1 מ 0 . 8 עד . 1 . 5 רשמו את סדרת המספרים שתתקבל . ב . צאו מהנקודה 0 והתקדמו ב 10 קפיצות שוות של . 0 . 2 לאן תגיעו ? רשמו את סדרת המספרים שתתקבל . ג . הגיעו בקפיצות שוות מ 0 ל 2 בדרכים שונות . רשמו את סדרות המספרים שיתקבלו . ד . הגיעו בקפיצות שוות מ 3 . 5 ל 5 . 5 בדרכים שונות . רשמו את סדרות המספרים שיתקבלו . ה . הגיעו בקפיצות שוות מ 0 . 2 ל 8 . 2 בדרכים שונות . רשמו את סדרות המספרים שיתקבלו . ו . מאיפה יצאתי ? הגעתי ל 5 . 7 בקפיצה של . 2 . 2 מאיזו נקודה יצאתי ? הגעתי ל 9 . 1 בקפיצה של 5 מאיזו נקודה יצאתי ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר