עמוד:3

למשפחה , בחוברת זו יש שני פרקים . נספר לכם בקצרה במה הם עוסקים . גימטרייה פרק זה הוא פרק המשך לפרק "גימטרייה" שנלמד בכיתה ב . ' בכיתה ב' עסקו התלמידים בערכן של אותיות הא"ב מ-א עד ל , ובפרק זה הם לומדים את ערכן של כל אותיות הא"ב . השימוש בגימטרייה בא לידי ביטוי בשני נושאים עיקריים : א . ערכן של מילים - חישוב הערך המספרי של מילה על ידי חישוב הסכום של ערכי האותיות המרכיבות אותה . דוגמאות : אהבה , ( 1 + 5 + 2 + 5 ) 13 = שקר . ( 300 + 100 + 200 ) 600 = ב . מספור - כתיבת מספרים באותיות לפי ערכן - במקרה זה יש ייצוג אחד באותיות קבועות . דוגמאות : כה , 25 = תשס"ה . 765 = בדרך זו ממספרים פסוקים או פרקים בתנ"ך , תאריכים עבריים , סעיפים ועוד . כשמשתמשים באותיות למספור מקובל לכתוב את האותיות המרכיבות את הסמל מהאות בעלת הערך הגבוה ביותר ועד לאות בעלת הערך הנמוך ביותר . בפרק זה התלמידים מתחילים את הלמידה מערכן של כל אותיות הא"ב , ממשיכים אל ערכן של מילים ובהזדמנות זו לומדים שיש הבדל בין ערכן של מילים בגימטרייה לבין כתיבת מספרים בספרות : א . בכתיבת מספרים יש משמעות לסדר הכתיבה : הערך של כל ספרה נקבע לפי מקומה במספר . ( 43 > 34 ) לעומת זאת כאשר מחשבים את ערכה של מילה - אין משמעות לסדר האותיות במילה ( קשר = שקר . ( ב . כל מספר מייצג כמות אחת ויחידה , ואילו ערכן של מילים שונות יכול להיות שווה ( יין = סוד . ( על רעיון זה מבוססים חידודי הלשון .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר