עמוד:3

למשפחה , בפרק זה עוסקים בשני סוגים חדשים של בעיות : בעיות השוואה של כפל וחילוק ובעיות דו-שלביות . בתחילה מוצגות לתלמידים בעיות מסוגים שונים , ולאחר מכן מתמקדים בבעיות משני הסוגים החדשים ולומדים אותן באופן שיטתי . בדומה לבעיות ההשוואה של חיבור וחיסור שנלמדו בכיתה ב , ' גם בבעיות ההשוואה של כפל וחילוק עוסקים בשתי קבוצות וביחס ביניהן , ואפשר לשאול על כל אחד מהמרכיבים האלה - על הקבוצה הגדולה , על הקבוצה הקטנה ועל היחס ביניהן . אחד הקשיים של תלמידים רבים הוא ההבחנה בין היחס הכפלי , המתאפיין במילים " גדול פי" ו"קטן פי , " ובין היחס החיבורי , המתאפיין במילים "גדול ב " - ו"קטן ב . " - בפרק הנוכחי עוסקים בהבחנה בין שני סוגי הבעיות ונותנים לתלמידים כלי לניתוח הבעיות ( ישר המספרים . ( בעיות דו-שלביות הן בעיות שלפתרונן ( היעיל ) משתמשים בשתי פעולות . את הבעיות הדו-שלביות התלמידים פותרים בפרק זה בעזרת ציורים שמטרתם לייצג את הבעיות ולהתאים להן תרגילים . בפרק זה מוצגות בעיות דו-שלביות קלות כדי לאפשר לתלמידים להתנסות בהן באופן אינטואיטיבי . בכיתות גבוהות יותר תוצג לתלמידים דרך שיטתית לניתוח בעיות דו-שלביות ולפתרונן , ובעזרתה הם יוכלו לפתור בעיות קשות יותר . אנו מאחלים לילדיכם לימוד מועיל ומהנה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר