|
עמוד:63
עמ עמ עמ – 86 86 86 ''' אפשר להעתיק את הכתוב במגילת העצמאות , לעצב ולתלות בכיתה . בהמשך אפשר לדון בטקסט , להסביר אותו , לשוחח על הערכים החשובים המוצעים בו , ולקשר לדברי הנביאים . עמ עמ עמ 888888 ''' סביל – מאפיין מובהק של טקסט מידעי הוא צורת הסביל . צורות הסביל רבות בערך על נלסון מנדלה , ולכך פעילות 8 מוקדשת . ראו בהמשך התייחסות לפעיל-סביל . עמ עמ עמ 90 90 90 ''' ג ' יין גודול – אתר האינטרנט של המכון של ג ' יין גודול הוא מקור המידע לערך האנציקלופדי . אמנם הוא כתוב באנגלית , אך יש בו שפע סרטונים ותמונות . אפשר להפנות אליו את התלמידים . מפה – כדאי להמחיש בעזרת מפה היכן פעל נלסון מנדלה , והיכן ערכה ג ' יין גודול את מחקרה . כדאי להראות בכיתה מפה של אפריקה , שיראו בה את דרום-אפריקה , את טנזניה ואת ישראל . עמ עמ עמ 91 91 91 ''' הצעה לפעילות : מבררים מילים – בטקסט נאמר שחיות הבר באפריקה , למשל , השימפנזים , נמצאות בסכנת הכחדה . התלמידים יבררו בעזרת המילון מתי אומרים על בעל-חיים , שהוא נמצא בסכנת הכחדה . בהמשך יוכלו למצוא ( בעזרת מנוע חיפוש או בדרך אחרת 4 , ( דוגמות של חיות בר באפריקה או חיות בר בארץ , שסכנה זאת מרחפת עליהן . עמ עמ עמ 95 95 95---93 93 93 ''' פעיל – סביל בניינים פעילים ובניינים סבילים – נהוג לחלק את הבניינים לזוגות של פעילים וסבילים .
|
|